۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۷۳۵۹۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان کرد؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: وجود پیوست پدافند غیر عامل برای همه پروژه‌های دانشگاهی ضروری است.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از مهر، رضا احمدی صبح دوشنبه در اولین همایش پدافند سایبری دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه ۹ کشور، پدافند غیرعامل را مجموعه اقدامات پیشگیرانه برای به حداقل رساندن خسارات و تلفات در مواجهه با تهدیدها و بحران‌ها عنوان و اظهار کرد: هر کشوری باید با تقویت زیرساخت‌ها در حوزه‌های پدافند عامل و غیرعامل قادر به حفظ حریم خود باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع از حریم توسط نیروهای مسلح به خوبی انجام می‌شود، گفت: باید با برگزاری دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی در راستای افزایش دانش در حوزه پدافند غیرعامل تلاش کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش و تبیین موضوع پدافند غیرعامل، ابراز کرد: با توجه به تغییرات مداوم و بروز انواع جدیدی از تهدیدات مبتنی بر دانش و فناوری، مهمترین وظیفه پدافند غیرعامل رصد و براورد به روز تهدیدات است.

احمدی ادامه داد: با توجه به اینکه پیوست پدافند غیرعامل در اکثر بیمارستان‌ها و بویژه مراکز درمانی تازه‌ساز وجود ندارد، توجه ویژه به آن در مدیریت بهتر بحران کمک بسیاری می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد به برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در راستای قانون جوانی جمعیت در حال انجام است اشاره کرد و افزود: پیوست پدافند غیرعامل در برنامه‌ها و مصوبه‌های قرارگاه جوانی جمعیت باید پیش‌بینی شود تا بتوانیم عوامل آسیب‌رسان در این مقوله را شناسایی و مرتفع کنیم.

وی فلسطین را موضوع اصلی جهان اسلام بیان کرد و با محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه گفت: بیمارستان‌ها به دلیل خدمات رسانی به بیماران و مردم بی‌پناه در جنگ‌ها هم باید در امان باشند ولی رژیم کودک‌کش صهیونیستی با بمباران بیمارستان المعمدانی غزه لکه ننگی از خود به جای گذاشت.

گفتنی است؛ اولین همایش پدافند سایبری دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه ۹ کشور با حضور مدیران آمار و فناوری اطلاعات و کارشناسان پدافند غیرعامل دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی مشهد، بجنورد، تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور، تربت جام، اسفراین و گناباد در سالن همایش‌های ابن سینا پردیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر