۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۷۴۶۳۸
سردار ساسانی در سمنان:
جانشین سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه ایران با پاسخ مستقیم و کوبنده از داخل خاک خود، محاسبات همه کسانی که تصور می‌کردند ما از داخل خاک خود اقدامی علیه رژیم صهیونستی انجام نمی‌دهیم به هم ریخت، گفت: عملیات وعده صادق دیوار بازدارندگی رژیم صهیونیستی را به طور کامل فروریخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، یادواره ۲۸ شهید پایگاه مقاومت بسیج حزب الله و محله ابوذر سمنان و گرامیداشت عملیات وعده صادق با حضور سردار محسن ساسانی، جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت در گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد.

سردار ساسانی در این مراسم، ضمن درود به روح پرفتوح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، به تبیین فلسفه و اهمیت برگزاری یادواره شهدا پرداخت و اظهار داشت: گرامیداشت یاد شهدا، یکی از وظایف قطعی و همیشگی ماست. منطق آن نیز از صدر اسلام تاکنون در جای جای وقایع تاریخی جهان اسلام از جانفشانی ائمه معصومین، علما و بندگان صالح خود را نشان داده است.
وی ادامه داد: نخست به دلیل از جان گذشتگی شهدا در راه خدا و کسب رضایت او و دوم به جهت مقاومت، پایداری، استقامت و شجاعت آن‌ها در برابر دشمن وظیفه داریم که یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم.

شهدا الگوی شناسایی حق و باطل

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه شهدا با این اقدامات خود، الگو‌هایی در شناسایی حق و باطل و تشخیص مسیر درست و راه غلط برای ما ترسیم کردند، خاطرنشان کرد: توجه به گزاره‌هایی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مورد شهدا و تکریم خانواده‌های شهدا تبیین فرموده اند بیش از پیش تکلیف ما در برابر شهدا مشخص می‌کند.

سردار ساسانی با اشاره به اینکه فرهنگ مقاومت و شهادت محصول دهه پرافتخار بعد از پیروزی انقلاب است، افزود: «پیروزی خون بر شمشیر» یکی از مفاهیم عقیدتی و معرفتی آن دوران است که شهدا برای ما به ارمغان گذاشته اند. کما اینکه آنچه امروز در غزه می‌بینیم، نمونه عینی این مفهوم است.

وی توضیح داد: می‌بینیم که در غزه، سران رژیم صهیونیستی روی همه سفاکان عالم را در جنایت سفید کرده اند تا شعله مقاومت و امید را در دل مردم غزه خاموش کنند، ولی اکنون با نقش بر آب شدن همه اهدافشان به شکست اذعان دارند.

به گفته سردار ساسانی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، در واقع اقدامی برای ادامه و امتداد همین فرهنگ و معرفت است که حاصل آن را در الگو آفرینی برای خلق رشادت‌ها در شهدای حرم، امنیت، خدمت و سلامت می‌توان دید.

دشمن به دنبال نابود کردن فرهنگ مقاومت و شهادت

وی با بیان اینکه طبیعتا، دشمن با اشراف بر قدرت این ذخیره معنوی ارزشمند به دنبال کمرنگ و نابود کردن فرهنگ مقاومت و شهادت است، تصریح کرد: دشمن برای هدف قرار دادن پایه‌های اعتقادی جامعه، ابزار فرهنگ را انتخاب کرده است. هشداری که سال‌ها پیش رهبر معظم انقلاب با مفاهیمی همچون تهاجم و شبیخون فرهنگی نسبت به آن اعلام خطر کردند.

به گفته سردار ساسانی، اولین جایی که دشمن تهاجم و شبیخون خود را از طریق ابزار‌های فرهنگی مورد هدف قرار داده است خانواده است. چرا که با هدف قرار دادن خانواده به ویژه مادر، زمینه تربیت فرزندان شایسته و انقلابی آسیب خواهد دید.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: یادواره شهدا در واقع تلنگری به جامعه است تا انحراف خود را نسبت به فرهنگ شهادت، ایثارگری و استقامت تشخیص داده و اصلاح کنند.

تغییر معادلات بین الملل پس از طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تحولات اخیر بین المللی، توضیح داد: طوفان الاقصی و پس از آن عملیات وعده صادق، رخداد‌های بسیار تاثیرگذاری بودند که برای همیشه معادلات بین المللی را تغییر دادند.
سردار ساسانی با بیان اینکه در طوفان الاقصی برای نخستین بار در ۷۵ سال گذشته است که یک ارتش فلسطینی از درون بدون اتکا به دیگری، استراتژی دفاعی خود را به تهاجمی تغییر داده است، گفت: یک حمله همه جانبه از هوا و زمین و دریا با استفاده از انواع تسلیحات از موشک گرفته تا پهپاد را علیه این رژیم طراحی و اجرا کرد و سنگین‌ترین تلفات را به ارتش رژیم اشغالگر قدس وارد و تعداد بی شماری را اسیر کرد که برای نخستین بار ارکان آن را به هم ریخت و شکستی تمام عیار چه از نظر اطلاعاتی، امنیتی و بازدارندگی را به این رژیم تحمیل کرد.

دیوار بازدارندگی نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی به طور کامل فروریخت

وی با بیان اینکه پس از طوفان الاقصی در عملیات وعده صادق دیوار بازدارندگی نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی به طور کامل فروریخت، تصریح کرد: ایران با پاسخ مستقیم و کوبنده از داخل خاک خود، محاسبات همه کسانی که تصور می‌کردند ما از داخل خاک خود اقدامی علیه رژیم صهیونستی انجام نمی‌دهیم به هم ریخت. این اقدام سبب ایجاد یک معادله بازدارندگی قوی مقابل دشمن صهیونیستی خواهد شد چرا این رژیم متوجه شد در صورت ارتکاب هر اقدام احمقانه جدید، با واکنش شدیدتری مواجه خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر