۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۷۴۶۳۷
از سوی سرلشکر باقری ابلاغ شد
مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور از سوی سرلشکر باقری ابلاغ شد که به موجب آن تکالیف جدیدی از سوی این کارگروه برای دستگاه های اجرایی کشور تعیین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رییس ستاد کل نیروهای مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

در این مصوبه آمده است؛ به استناد تبصره ۱ قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور- مصوب مجلس شورای اسلامی- و ماده ۸ اساسنامه این سازمان- مصوّب مقام‌معظّم رهبری- هشتادوسومین جلسه کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور در تاریخ 1403/01/28 تشکیل گردید و پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص اجرای تبصره ۳ قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور را بررسی و به‌شرح‌زیر تصویب نمود:


۱) سازمان پدافنـد غیرعامل کشور موظف است یک‌سال قبل از پایان هر دوره برنامه پنجساله توسعه کشور، اهداف و راهبـرد‌های پنج‌ساله پدافنـد غیرعامل کشور برای دوره بعد را بر اسـاس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری تهیه و به کمیته دائمی ارائه نماید تا پس از بررسی و تصویب در کمیتـه دائمی، به دستگاه‌های اجـرایی ابلاغ گردد.


۲) دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور موظف به انعقاد توافق‌نامه با سازمان پدافند غیرعامل کشور مبتنی بر اهداف کلان و راهبرد‌های پدافند غیرعامل مصوب و ابلاغی کمیته دائمی می‌باشند.


۳) به‌منظور واپایش و نظارت بر اجرای تبصره ۳ قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، سازمان پدافند غیرعامل کشور موظف است فهرست دستگاه‌های اجرایی (ملی و استانی) که باید با این سازمان توافق‌نامه مبادله کنند را حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه هر سال به سازمان برنامه و بودجه کشور (حسب مورد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان) اعلام نماید.


۴) سازمان برنامه و بودجه کشور (حسب مورد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان) موظف است برابر توافق‌نامه‌ای که بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و دستگاه اجرایی تنظیم می‌شود اعتبار لازم را در موافقت‌نامه مبادله شده بین دستگاه اجرایی و سازمان برنامه و بودجه کشور (حسب‌مورد در موافقت‌نامه مبادله شده بین دستگاه‌اجرایی استانی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان) منظور نماید.


۵) سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است در بودجه تفصیلی شرکت‌های دولتی و موافقت‌نامه با آن‌ها (حسب‌مورد در موافقت‌نامه مبادله شده بین شرکت‌های دولتی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان) اعتبار لازم پدافند غیرعامل برای هزینه‌کرد در زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم آنها، برابر توافق‌نامه سازمان پدافند غیرعامل کشور و شرکت‌های دولتی، منظور نماید. سازمان برنامه و بودجه، مسئول واپایش و نظارت بر اجرای صحیح این بند می‌باشد و گزارش سالانه از اجرای آن را به کمیته دائمی ارائه می‌کند.


۶) سازمان پدافند غیرعامل کشور موظف است به منظور نظارت و انطباق اقدامات عملیاتی دستگاه‌های اجرایی با توافقات صورت‌گرفته و ارزشیابی نتایج حاصله با هدف‌ها و سیاست‌های تعیین شده در برنامه‌های پنج‌ساله و سالانه پدافند غیرعامل کشور به طور مستمر از عملیات طرح‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی بازدید و بازرسی نموده و نتایج ارزیابی و نظارت را به کمیته دائمی گزارش نماید. 

برای مشاهده مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور، اینجا کلیک کنید.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر