۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۷۴۴۷۳
یادداشت| دکتر داود فریدپور؛ دکترای علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی
علوم ارتباطات اجتماعی دانشی است به وسعت همه دستاورد‌های علمی بشریت با عمری محدود به زمان و مکان، در نتیجه نیازمند دانستنی دائمی در همه عرصه‌ها و دستاورد‌های بشری و شناخت دقیق محیط و مخاطب هستیم تا مانا و پایدار باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ۶ فروردین ۱۴۰۳ جمعی از شاعران، گواهی است بر اهمیت و جایگاه روز افزون رشته‌های علوم ارتباطات اجتماعی و مؤید رسالت سنگینی است که دانشجویان، فارغ التحصیلان، استادان و فعالان آن بر عهده دارند. بی شک امروز علوم ارتباطات در معنای وسیع آن خط مقدم مدیریت افکار و رفتار‌های جمعی در نظام‌های ملی و بین المللی است.

به عبارتی دیگر امروز ارتباطات و رسانه، عرصه‌ای ایست ترکیبی و مرکب از دانش، هنر و خلاقیت نامحدود برای هدایت یا کنترل اذهان، اندیشه‌ها و نگرش‌ها و در نهایت رفتار‌های جمعی است.

یقینا فعالیت اثرگذار در این میدان مملو از رقابت، کار بسیار دشواری است و نیازمند انسان‌هایی با ضریب هوشی بالا، متخصص و متعهد به باور‌ها و اعتقادات جامعه و نظام حاکم بر آن است.

همچنین علوم ارتباطات، دانشی میان رشته‌ای است، متأثر از محیط برای اثرگذاری بر محیط؛ بنابراین دانسته‌ها هر چقدر هم فزون باشد در میدان عمل و بکارگیری صرفا تا اینک و برای اینجا کافی است.

پس برای فردا یا فردا‌ها و محیط یا محیط‌های جدید، محکوم به دانستن بیشتر، بکارگیری ابتکار و خلاقیت همراه با پشتکار و امید هستیم.

در نهایت معتقدم علوم ارتباطات اجتماعی دانشی است به وسعت همه دستاورد‌های علمی بشریت با عمری محدود به زمان و مکان، در نتیجه نیازمند دانستنی دائمی در همه عرصه‌ها و دستاورد‌های بشری و شناخت دقیق محیط و مخاطب هستیم تا مانا و پایدار باشیم.

ترویج این تفکر و تربیت و بکارگیری انسان‌هایی با چنین خصوصیاتی وظیفه همگانی ماست؛ و من ا... توفیق

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر