۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۷۲۰۹۵
سردار ساسانی در شورای پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی مطرح کرد
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز مطالبه‌گر اجرای نظامات پدافند غیرعامل با هدف ارتقای تاب‌آوری زیرساخت‌ها در کشور است.

به گزارش پایداری ملی، جلسه شورای پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی با حضور سردار دکتر محسن ساسانی، جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری رضوی در شهر نیشابور برگزار شد.

سردار ساسانی با بیان اینکه قصد سخنرانی ندارم، ولی از باب پیگیری امور مربوط به پدافند غیرعامل، قصد مطالبه‌گری دارم، اظهار داشت: در مورد اهمیت و ضرورت توجه به پدافند غیرعامل بسیار صحبت شده است و من از گزارشات قرائت شده در خصوص اقدامات و مصوبات شورای پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: با این وجود، اکنون زمان آن رسیده که بررسی کنیم در عمل چه مقدار از مصوبات ابلاغی پدافند غیرعامل، عملیاتی شده است.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه به طرح پرسش‌هایی از عملکرد کارگروه‌های امنیت غذایی، انرژی، امنیت زیستی و ... پرداخت.

وی با بیان اینکه این مطالبگری امروز در رعایت ابلاغیه‌های پدافند غیرعامل تکلیفی است که مقام معظم رهبری بر عهده سازمان پدافند غیرعامل گذاشته شده است، افزود: نظامات پدافند غیرعامل برای این نوشته می‌شود که در اثر تهدیدات و حوادث شاهد آسیب به زیرساختها، مردم و دارایی‌هایشان نباشیم.

وی افزود: مصوبات کمیته دائمی پدافند غیرعامل برای همه دستگاه‌ها لازم الاجراست. در این نظامات برای دستگاه‌های مختلف شرح وظایف و مسئولیت نوشته شده است که توجه و اجرای آن باعث می‎شود که ما در مواجهه با حوادث و تهدیدات، غافلگیر نشده و در برابر آن آمادگی داشته باشیم.

سردار ساسانی با بیان اینکه حفاظت از دارایی‌های کشور جزو مسئولیت‌های سازمانی است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع با همین ظرفیت‌های موجود، آموزش نیرو‌ها و تمرین و برگزاری رزمایش، آمادگی مقابله با تهدیدات ایجاد می‌شود. مهم این است که مدیران ما چه در بخش خصوصی و چه در نهاد‌های دولتی بتوانند در حداکثر هماهنگی، این اقدامات را انجام دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر