۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۷۱۷۶۹
وب سایت امنیتی اطلاعاتی فرانسوی اینتلیجنس آنلاین (IntelligenceOnline) اعلام کرد: عربستان و امارات برای کسب رتبه برتر در امنیت سایبری منطقه و در اختیار گرفتن ابزار‌های جاسوسی و هکری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، وب سایت «اینتلیجنس آنلاین» نوشت؛ رژیم سعودی در راستای تقویت ابزار‌های جاسوسی، هکری و اقدامات سرکوبگرانه خود، هدفمند و برنامه ریزی شده در حال تقویت امنیت سایبری خود است.

این وب سایت با اشاره به رقابت تنگاتنگ تجاری و سایبری عربستان با امارات در منطقه نوشت: تلاش عربستان برای پیشبرد توان سایبری خود در حال ثمر دادن است؛ در حالیکه فرصت‌های تجاری برای امارات به عنوان همسایه و رقیب عربستان دچار رکود شده است.

به نوشته اینتلیجنس آنلاین، عربستان از قدرت نرم و سخت برای افزایش تلاش‌های خود در جهت جذب آخرین فنآوری‌ها استفاده می‌کند. نمایشگاه‌های امنیت سایبری که نماد نبرد سایبری جاری بین کشور‌های عرب خلیج فارس برای نفوذ بیشتر است، یکی از جنبه‌های راهبردی قدرت نرم است که عربستان از آن برای ایجاد موازنه با همسایه اماراتی خود استفاده می‌کند.

عربستان برای به چالش کشیدن نمایشگاه تجاری امنیت سایبری جیسیک (GISEC) در دبی، نماشگاه تجاری امنیت سایبری (Black Hat) را برگزار می‌کند که در واقع نسخه منطقه‌ای رویداد بزرگ امنیت سایبری آمریکا با همین نام است.

به نوشته اینتلیجنس آنلاین، چنین رویداد‌هایی به وضوح نمایانگر سیاست بلندمدت ریاض در تلاش برای تقویت موقعیت خود به عنوان مرکز جدید صنعت الکترونیک در منطقه خلیج فارس و آفریقا و رقابت با امارات است.

امارات بیشتر مقر‌های منطقه‌ای شرکت‌های چند ملیتی را در اختیار دارد که قرار است سال آینده به جای حضور رایگان، از این شرکت‌ها ۹ درصد مالیات بگیرد که نرخ آن همچنان ۲۰ درصد کمتر از نرخ اعمال شده بر این شرکت‌ها از سوی عربستان است.

ریاض از شرکت‌های تجاری فعال در عربستان خواسته تا ابتدای سال ۲۰۲۴ دفتر مرکزی منطقه‌ای خود را در این کشور ایجاد کنند.

کارشناسان بر این باورند که دستیابی به اهداف طرح عربستان ممکن است به قیمت از دست دادن موقعیت امارات تمام شود که مرکز شرکت‌های خارجی و نوظهور در جهان عرب به شمار می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر