۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۷۴۶۰۵
در نشست تخصصی جعمیت در هلال احمر استان کرمان مطرح شد
مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور گفت: براساس شاخص‌های جمعیت‌شناسی با چالش‌های جمعیتی جدی روبرو هستیم و برای مقابله با آن‌ها به برنامه‌های مدون و راهبرد‌های قانون‌گذاری در حوزه‌های فرهنگ و اقتصاد نیاز داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی از کرمان، نخستین نشست تخصصی جعمیت ویژه بانوان شاغل در جعمیت هلال احمر استان کرمان با حضور مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان،مدیرعامل و معاونین جعمیت هلال احمر استان کرمان در محل سالن اجتماعات دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک کرمان برگزار شد.

صالح قاسمی مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور در این نشست بیان کرد: براساس شاخص‌های جمعیت‌شناسی در ایران با چالش‌های جمعیتی جدی روبرو هستیم و برای مقابله با آن‌ها به برنامه‌های مدون و راهبرد‌های قانون‌گذاری در حوزه‌های فرهنگ و اقتصاد نیاز داریم.

وی عنوان کرد: برای موفقیت در بحران جمعیت باید در دو حوزه فرهنگ و اقتصاد جدی باشیم، مسئولان استان کرمان نشان داده‌اند که عزم جدی برای مقابله با چالش جمعیت دارند و با تلاش آن‌ها شاهد آینده موفق در زمینه جوانی جمعیت در استان کرمان خواهیم بود.

ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان نیز به موضوع رسیدگی و توجه پدافند غیرعامل به دو مقوله تهدیدات بیرونی و آسیب‌پذیری‌های درونی پرداخت.

وی به حوزه تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های حوزه جمعیت از بُعد پدافند غیرعامل و ماده ۶۵ قانون جوانی جمعیت که نقش سازمان پدافند غیرعامل و ادارات کل پدافند غیرعامل کشور را در اجرای قانون جوانی جمعیت مشخص کرده نیز اشاره داشت.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان به اهمیت موضوع جوانی جمعیت در حوزه امدادرسانی و توان عملیاتی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور پرداخت و جامعه جوان، پویا و فعال را به عنوان موتور محرک کشور برشمرد.

در ادامه این همایش از فعالان حوزه افزایش جمعیت تقدیر و تشکر به عمل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر