۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۴۶۴۳
از سوی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور تشریح شد
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طراحی، سازماندهی، تجهیز، آموزش، تمرین و رزمایش از ارکان اصلی دستیابی به آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل است.

به گزارش پایداری ملی، سردار محسن ساسانی روز سه‌شنبه در نشست پدافند غیرعامل سمنان که با حضور استاندار سمنان و سردار قمی، معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: برای شهر‌های بزرگ نانوایی سیار برای فعالیت در شرایط اضطراری پیش بینی شود.

وی ادامه داد: توجیه و توضیح متقابل درباره سیاست‌ها و ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل از راهبرد‌های مهم در تقویت آمادگی کشور در دستور کار قرار دارد و با اهتمام در دست پیگیری است.

به گفته جانشین سازمان پدافند غیرعامل، فرمانده مقابله با شرایط اضطراری و بحران و فرماندهی عملیات در استان‌ها، استانداران هستند و تلاش‌ها و اقدام‌های انجام شده در سمنان در راستای توجه به پدافند غیرعامل مطلوب است.

سردار ساسانی اظهار کرد: طراحی، سازماندهی، تجهیز، آموزش، تمرین و رزمایش از ارکان اصلی دستیابی به آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل است.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه پیش‌بینی و پیشگیری، ۲ اصل مهم در حوزه پدافند غیرعامل است، گفت: موضوع حملات رایانکی از مواردی است که باید از لحاظ پدافند غیرعامل بیش از پیش مورد توجه باشد.

خودمراقبتی، حفاظت و حراست لازمه تحقق پدافند غیرعامل

استاندار سمنان در این نشست گفت: سمنان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت‌های مهم، در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

سیدمحمدرضا هاشمی اظهار کرد: سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین، استانی مهم در بخش پدافند غیرعامل است.

پراکندگی روستاها، راه‌های مواصلاتی مهم، شبکه‌های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل در جایگاه ویژه قرار داده استوی اظهار کرد: سمنان دارای واحد‌های تولیدی موادغذایی و صنعتی زیادی است که با سلامت مردم ارتباط دارد و باید مراقبت‌ها در این زمینه در بخش پدافند غیرعامل اندیشیده شود.

وی با اشاره به وجود ۲ نیروگاه برق در سمنان، افزود: اجرای مطلوب ساز و کار‌های اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات بیش از پیش مورد توجه باشد.

استاندار سمنان ابراز کرد: پراکندگی روستاها، راه‌های مواصلاتی مهم، شبکه‌های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل در جایگاه ویژه قرار داده است.

وی تاکید کرد: دست کم ۳۰ درصد نانوایی‌های استان طی مدت زمان تعیین شده برای اجرای مطلوب مراقبت‌های پدافند غیرعامل باید دوگانه سوز شوند.

استاندار سمنان گفت: تقویت و نظارت بیش از پیش در امر حفاظت از تاسیسات و اماکن و تقویت پایش تصویری در جای جای استان از دیگر مواردی است که باید در بخش پدافند غیرعامل در دستور کار باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر