۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۷۷۴۵
مانور پدافند غیرعامل و انفجار خطوط لوله گاز در نیشابور انجام شد، مانور ستاد تسهیلات نوروزی با همکاری ارگان‌های امدادی نیشابور برگزار شد و تخمه کدو نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها دارد عناوین اخبار کوتاه نیشابور هستند.
کارشناس ستاد هدایت عملیات بحران دانشکده علوم پزشکی نیشابور از انجام مانور پدافند غیرعامل و انفجار در خطوط لوله گاز این شهر خبر داد.

مصطفی افشارنیک افزود: این مانور با همکاری شرکت توزیع گاز، اورژانس 115، آتش نشانی، هلال احمر و پلیس نیشابور برگزار شد.

وی با اشاه به اینکه این مانور در خارج از شهر برگزار شد، بیان داشت: با هماهنگی و نظارت معاونت درمان، تعداد 15 نفر مصدوم فرضی بدون هماهنگی قبلی به بیمارستان‌های 22 بهمن و حکیم اعزام شدند و توان عملکردی اورژانس‌های بیمارستانی توسط مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفت.

افشارنیک اظهار امیدواری کرد با انجام اینگونه مانورها، آمادگی درون سازمانی و برون سازمانی بیشتری را برای مواجهه با بحران‌های احتمالی داشته باشیم.

مانور ستاد تسهیلات نوروزی با همکاری ارگان‌های امدادی نیشابور برگزار شد

مسئول روابط عمومی اورژانس 115 نیشابور از برگزاری مانور سلامت نوروزی با همکاری ارگان‌های امدادی نیشابور خبر داد.

حسین محمدی افزود: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور با همکاری و تعامل مناسب با ارگان‌های امدادی پلیس راهور ناجا، پلیس راه، هلال احمر و آتش نشانی و ... در خدمت مسافران و زائران نوروزی علی ابن موسی الرضا(ع) است.

وی بیان داشت: اورژانس 115 نیشابور با آماده باش یازده پایگاه شهری و جاده‌ای و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و استقرار در ایستگاه سلامت نوروزی برای خدمت رسانی به مسافران در آمادگی کامل است.

سرپرست منطقه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور ادامه داد: در طرح امداد نوروزی که از بیست و ششم اسفندماه شروع شد تا شانزدهم فروردین1393 ادامه خواهد داشت، پرسنل اورژانس 115 نیشابور آماده امداد رسانی به مسافران نوروزی هستند.

محمدی افزود: آمبولانس‌های این مرکز در 11 پایگاه 115 برای اطمینان خاطر مسافران و سرعت عمل بیشتر در حاشیه جاده استقرار یافته‌اند.

تخمه کدو نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها دارد

کارشناس مسئول بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت نیشابور گفت: تخمه کدو منبعی غنی از منیزیم است که نقش بسیار مهمی در بدن و پیشگیری از بیماری‌ها دارد.

لیلا شورورزی ضمن تبریک سال نو و بهار طبیعت، افزود: منیزیم نقش حیاتی در حفظ سلامت قلب دارد و سلول‌های ماهیچه قلب به منیزیم نیاز دارند.

وی با بیان اینکه تخمه آفتابگردان به طور طبیعی می‌تواند با ایجاد تعادل و تقویت روحیه، موجب درمان افسردگی شود، بیان داشت: تخمه‌های آفتاب‌گردان منبع بسیار خوبی از فولات و منیزیم هستند، دو ماده‌ای که نقش مهمی در تنظیم و تقویت روحیه دارند و تنها یک مشت تخمه آفتابگردان نیمی از مقدار نیاز توصیه شده منیزیم بدن در روز را برطرف می‌کند.

کارشناس مسئول بهبود تغذیه مرکز بهداشت نیشابور گفت: مصرف بادام هندی برای پیشگیری از تشکیل سنگ‌های صفراوی مفید است و مس موجود در این آجیل در بسیاری از فرایندهای فیزیولوژیکی بدن شرکت می‌کند و برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد مضر در بدن و برای استفاده بهینه آهن کمک بزرگی است.

هشت خانواده بخش میان‌جلگه نیشابور ماهواره‌های خود را تحویل دادند

سرپرست فرماندهی انتظامی نیشابور گفت: هشت خانواده در بخش میان‌جلگه نیشابور به‌صورت داوطلبانه تجهیزات ماهواره‌ای خود را تحویل ماموران انتظامی دادند.

سرهنگ پاسدار حسن حسینی افزود: جلسات هدایت شده از سوی معاونت اجتماعی و سایر واحدهای مربوطه این نیرو نتیجه‌بخش ‌بوده و آثار خوبی را در روند تحویل داوطلبانه ماهواره‌ها شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه چندی پیش 35 دستگاه ماهواره به‌صورت داوطلبانه تحویل  ضابطان قضایی بسیج شده است، خاطرنشان کرد: بخشداری به ازای دریافت این تجهیزات غیر مجاز،  یک دستگاه گیرنده دیجیتال امواج ملی را به تحویل دهندگان، هدیه می‌دهد.

حسینی یادآور شد: بیشتر شبکه‌های ماهواره‌ای تاثیرات مخرب اجتماعی تربیتی روی بینندگان به‌ویژه  نسل جوان می‌گذارند و ضمن دوری آنها از تعالیم دینی، سبب افزایش آسیب‌های اخلاقی در جامعه به‌ویژه خانواده‌ها می‌شوند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر