۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
بسته خبری ۱۲۰ ثانیه‌ای «در مدار پایداری»، مروری بر اخبار پدافند غیرعامل کشور
در بسته تصویری 120 ثانیه ای در مدار پایداری مهمترین اخبار پدافند غیرعامل در سطح کشور و جهان مورد ارزیابی قرار می گیرد.
 
در آخرین روزهای سال 1402، جلسه شورای عالی پدافند غیرعامل به ریاست سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

اولین دستور کار آخرین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل در سال ۱۴۰۲ بررسی و تصویب سند پدافند غیرعامل در حوزه آب و فاضلاب کشور بود.

تأمین آب از دریا، آلودگی و مخاطرات آب، ملاحظات کالبدی و پدافندی آب در حوزه سایبری، شیمیایی و زیستی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح و برای هر یک از این موارد راهبردهای مستقلی پیش‌بینی و مصوب شد.

این سند پس از اصلاحات، در سال جاری ابلاغ خواهد شد و برای همه دستگاه‌هایی که در این ابلاغیه وظیفه تعریف شده لازم‌الاجرا است.

دومین موضوع مهمی که به تصویب کارگروه دائمی پدافند غیرعامل رسید تدوین برنامه ملی ایجاد آمادگی در برابر تهدید زیستی عامل ناشناخته (X) در دو قالب اقدامات زیرساختی و اقدامات عملیاتی بود. در این برنامه ملی اقدام‌های زیرساختی شامل ساماندهی زیرساخت‌های تولید واکسن، ساماندهی ذخایر دارویی و تجهیزات مورد نیاز کشور، ساماندهی شبکه دیده‌بانی سلامت و مرکز کنترل و پایش بیماری‌های واگیر دار و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در برآورد و پیش‌بینی تهدیدات زیستی مورد توجه است.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، عامل ناشناخته (X) ممکن است به عنوان پاندمی آینده، سلامت انسان را تهدید کند. براساس اخبار، ضریب ابتلای این بیماری ناشناخته ۲۰ برابر کرونا است که تاکنون دارو و واکسنی نیز برای آن کشف نشده است؛ سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان هماهنگ‌کننده حوزه مقابله با پاندمی‌های جهانی، رویکردهای بهداشتی را به همه کشورها توصیه کرده و از همه کشورهای عضو خواسته است که در قالب یک پیمان، آمادگی کشورشان را در برابر این موضوع ارتقا دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر