۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۷۴۴۲۴
استاندار خوزستان گفت: در بارش اخیر حدود یک‌میلیارد مترمکعب در سدهای استان ذخیره‌سازی شد البته همچنان ذخیره‌سازی ادامه دارد اما در حوضه‌های کرخه و مارون به‌دلیل کمبود بارش همچنان مشکل داریم.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم ، نشست بررسی روند عملیات آب‌گرفتگی و مدیریت سیلاب‌ اخیر ماه به‌ریاست علی‌‌اکبر‌ حسینی‌ محراب استاندار خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: جلسه امروز با هدف بررسی، واکاوی و آسیب‌شناسی اقدامات و تمهیدات صورت‌گرفته در بارش‌های اخیر و عملیات تخلیه آب‌گرفتگی در برخی از محلات اهواز برگزار شد.

وی افزود: در بارندگی اخیر شهرداران مناطق مختلف به‌عنوان فرمانده میدانی عملیات تعیین شدند و همه دستگاه‌ها را با آنها هماهنگ کردیم که کار به‌خوبی انجام شود و چون اولین تجربه به این شکل بود در نظر داشتیم فراز و نشیب‌های کار و تجربیات آن مطرح شود.

حسینی محراب ادامه داد: بنا شده است با تقویت قرارگاهی که در شهرداری ایجاد شده است، بتوانیم مدیریت آب‌های سطحی را به‌شکل منسجم‌تری داشته باشیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: یکی از نقاط ضعف موجود در زیرساخت اهواز بروز ریزش‌هایی در خطوط قدیمی فاضلاب است؛ پس از ریزش هر نقطه ترمیم و لوله‌گذاری آن 24 تا 48 ساعت طول می‌کشد که این فرآیند انسداد ایجاد می‌کند و معابر را درگیر می‌کند.

حسینی محراب ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله خطوط قدیمی در اهواز که حدود 1600 تا 1700 کیلومتر است اصلاح و تقویت شود و با لوله‌گذاری‌های جدید شبکه منسجم و مرتبطی داشته باشیم.

استاندار خوزستان اظهار داشت: موضوع دیگری که در جلسه امروز مطرح شد بسیج امکانات دستگاه‌ها بود؛ ما دستگاه‌های استان را به‌عنوان معین مناطق مشخص کردیم که برخی از دستگاه‌ها همچون نیشکر، نفت، پتروشیمی و تعدادی دیگر از دستگاه‌ها به‌خوبی پای کار آمدند با وجود این، برخی دیگر از دستگاه‌ها متأسفانه کوتاهی کردند که پس از آنکه اسامی آنها مشخص شد برخورد لازم و قانونی با آنها خواهد شد.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی ورود سامانه بارشی به استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده بایست تمهیدات لازم را در نظر بگیریم که کمترین آب‌گرفتگی در محلات ایجاد شود.

حسینی محراب ادامه داد: در این راستا تجهیزات و امکانات همچون موتورپمپ‌ها، دستگاه‌های مکش، ژنراتورها و نیروها از قبل از شروع بارندگی در مناطق مستعد آب‌گرفتگی مستقر می‌شوند که این امر می‌تواند در تسریع عملیات تخلیه آب مؤثر باشد.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله با مدیریت مسئولان و گروه‌های جهادی و اطلاع‌رسانی صداوسیما و رسانه‌ها همه مردم کمک کنند تا این ایام را هم به‌خوبی سپری کنیم و مشکل خاصی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در بارش اخیر حدود یک‌میلیارد مترمکعب در سدهای استان ذخیره‌سازی شد البته همچنان ذخیره‌سازی ادامه دارد اما در حوضه‌های کرخه و مارون به‌دلیل کمبود بارش همچنان مشکل داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر