۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۷۳۶۶۵
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، پدافند غیرعامل را موجب پیشگیری و کاهش اثرات حوادث طبیعی در حوزه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی بمناسبت هفته پدافند غیرعامل (۳تا ۱۰ آبان ماه) در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل با تاکید بر نقش مهم و حیاتی پدافند غیرعامل در این حوزه ها گفت: مجموعه فعالیت های پدافندغیرعامل را می توان کاملا در راستای عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای تعریف کرد.

وی اظهار کرد: اقداماتی همچون آماده سازی ماشین آلات و امکانات راهداری برای عملیات راهداری زمستانی و  آمادگی سیستم های برق اضطراری در سطح واحدهای تابعه و آماده سازی راهدارخانه ها و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی برای اسکان مسافران در صورت نیاز از اقدامات پدافندی در این اداره کل است.

مصدقی ادامه داد: مدیریت و کنترل حمل و نقل جاده ای استان، اجرای طرح های ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راهها و اجرای طرح های ارتقای ایمنی راکبین موتورسیکلت،  وانت بارها و ادوات کشاورزی برای افزایش ایمنی حمل و نقل جاده ای نیز از دیگر اقدامات است.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

استان گلستان دارای ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۱ کیلومتر راه اصلی،۲۵۴ کیلومتر راه فرعی و ۳ هزار و ۹۳۹ کیلومتر راه روستایی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر