۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۷۳۶۰۹
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گلستان گفت: ۹ طرح زیرساختی گلستان مجوز پدافند غیرعامل را دریافت کرده اند که شامل شیرین‌سازی آب دریای خزر، راه اندازی راه‌آهن اینچه‌برون- شاهرود، و غیره است.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از فارس از گرگان، محمدتقی محمدی شامگاه سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: گرگان به عنوان مرکز استان گلستان جزو ۵۲ شهر کشور بوده که طرح پدافند غیرعامل آن‌ تهیه شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان افزود: سند راهبردی پدافند غیرعامل گلستان با عنوان طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل تایید شده و برای اجرا در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: ۹ طرح زیرساختی مجوز پدافند غیرعامل را دریافت کرده اند که شامل شیرین‌سازی آب دریای خزر، راه اندازی راه‌آهن اینچه‌برون- شاهرود، ساخت جاده علی‌آبادکتول- شاهرود و همچنین ساخت ۶ بیمارستان است.

محمدی با اشاره به اعتبارات قانون بودجه در تبصره ۱۹ بند (س) ۱۴۰۲ اظهار کرد: دستگاه های اجرایی ملزم هستند که یک درصد از اعتبارات تملک دارایی خود را صرف پدافند غیرعامل کنند و در این راستا سال گذشته، ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبار یک درصد تخصیصی در حوزه پدافند غیرعامل توسط دستگاه های اجرایی در گلستان هزینه شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان تصریح کرد: استان گلستان ۱۲ کارگروه تخصصی در دستگاه ها  از جمله کارگروه فرهنگی و اجتماعی، بیولوژیک و زیستی،  سایبری و الکترونیک، فرهنگی و اجتماعی، بیولوژیک، انرژی، راهداری و حمل و نقل، امداد و نجات و پشتیبانی، مالی و امنیتی، صنعت، معدن و تجارت، ذیل پدافندغیرعامل دارد.

وی عنوان کرد: در هفته پدافند غیرعامل که از روزهشت آبان ماه و با شعار «ایران پایدار به وسعت ایمان به بلندای امید» ۶۵ دستگاه اجرایی در گلستان ۵۰۰ برنامه را ارائه خواهند داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر