۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۷۳۶۰۷
سردار جلالی در همایش پدافند غیرعامل صنعت سیمان کشور مطرح کرد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از ابلاغ دستورالعمل امن‌سازی اضطراری پدافند سایبری به زیرساخت‌ها خبر داد، گفت: مدیرانی که به نوعی با سیستم کنترل صنعتی سروکار دارند باید سواد امنیت سایبری خود را ارتقا دهند.

به گزارش پایداری ملی، همایش پدافند غیرعامل صنعت سیمان کشور با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین و مدیر شرکت سرمایه‌گذاری بیمه تامین اجتماعی برگزار شد.

سردار جلالی در این همایش به تشریح تهدیدات پایه بخش صنعت پرداخت و اظهار داشت: بخشی از این تهدیدات درونزاست، که کنترل این دسته از تهدیدات نیازمند اتخاذ ضوابط حفاظتی جامع و کامل است. در این زمینه سازمان پدافند غیرعامل کشور، اقدام به تهیه آئین نامه کرده است.

وی تهدیدات سایبری زیرساختی را دسته دیگری از تهدیدات صنعتی دانست و توضیح داد: در این زمینه باید به این نکته توجه داشت که در زیرساخت‌ها، اهدافی بیشترین جذابیت را برای حملات سایبری دارند که بیشترین خدمات را به مردم ارائه می‌کنند و بیشترین وابستگی به آنها وجود دارد تا چنانچه خدمت این زیرساخت‌ها قطع شود، بیشترین پیامد را برای مردم به دنبال داشته باشد.

به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، بخشی از تهدیدات سایبری زیرساخت، آسیب پذیری‌هایی ساده‌ای را نشانه می‌گیرند که به راحتی و اندکی توجه قابل اجتناب است، در این زمینه سازمان پدافند غیرعامل کشور، دستورالعمل امن‌سازی اضطراری پدافند سایبری را آماده کرده که تمام آسیب پذیریهای ممکن را احصا کرده و راهکارهای برطرف کردن آن را نیز تشریح کرده است که با اجرای آن بخش عمده‌ای از تهدیدات احتمالی بی اثر خواهد شد.

سردار جلالی با بیان اینکه آسیب پذیری‌های روز صفر و ایمپلنت‌ها، دسته دیگری از تهدیدات سایبری زیرساختی پیچیده است که البته درصد کمی از تهدیدات را شامل می‌شوند، تصریح کرد: مدیرانی که به نوعی با سیستم کنترل صنعتی سروکار دارند باید سواد امنیت سایبری خود را ارتقا دهند. سازمان پدافند غیرعامل کشور آماده است که در این زمینه ظرفیت‌های خود را در اختیار این بخش قرار دهد.

به گفته وی شناسایی و احصای ریسک، کاهش و مدیریت ریسک مصون سازی، مصونسازی زنجیره و تضمین تداوم کارکرد، موازی سازی گلوگاه‌ها دارای وابستگی در زمینه تولید و برگشت‌پذیری بعد از حادثه و آمادگی و پاسخ به حادثه از جمله نقاط قرابت ادبیات پدافند غیرعامل و بخش صنعت است که سازمان پدافند غیرعامل کشور در هریک از این بخش‌های از جمله تضمین تداوم کارکرد در زیرساخت‌ها دستورالعمل ویژه‌ای را تدوین کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه زیرساخت‌ها یا دارای ظرفیت خطر هستند یا دارای این پتانسیل نیست، تصریح کرد: زیرساخت‌ها و هر فرآیند صنعتی دارای پتانسیل خطر حتما باید از دو عنصر آمادگی و دیگری ایمنی برخوردار باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر