۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۷۳۰۷۱
در بازدید معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پدافند غیرعامل کشور از دانشگاه گیلان مطرح شد
با حضور معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پدافند غیرعامل کشور، نشست هیئت رئیسه دانشگاه گیلان در حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از دانشگاه گیلان، فرید نجفی رئیس دانشگاه گیلان در این نشست ضمن معرفی اجمالی دانشگاه و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف، به اقدامات انجام شده در راستای راه اندازی دو دانشکده حفاظت از زیرساخت و دانشکده علوم و فنون نوین دریایی پرداخت.

رئیس دانشگاه گیلان اظهار داشت: قرار است در گام اول در دانشکده حفاظت از زیرساخت، در سه گروه علمی پدافند سایبری، پدافند زیستی و پدافند پرتوی پذیرش دانشجو داشته باشد.

رضا کلهر، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پدافند غیرعامل کشور هم در این نشست با بیان اینکه تصویب دانشکده حفاظت از زیرساخت، خود، پدافند غیرعامل است گفت: ما بیش از هفت استان پرتوی در کشور داریم و این امر مستلزم تلاش بیشتر است و در بلند مدت این دانشکده پتانسیل دانشگاه شدن را نیز دارد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه با تاکید بر اینکه پدافند غیر عامل یک نوع سبک زندگی در ساحت فردی، خانوادگی و اجتماعی است بیان داشت: در پدافند غیر عامل سه مولفه اصلی دارایی (سرمایه و زیر ساخت) شناسایی، تهدیدشناسی و احصاء و آسیب‌شناسی مورد توجه است که اگر این سه، محقق شود مصونیت ایجاد می‌شود.

گفتنی است، در پایان این نشست معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پدافند غیرعامل کشور، از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه بازدید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر