۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۷۲۹۸۴
با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور صورت می‌گیرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی ۲ دانشکده تخصصی در گیلان خبر داد و گفت: دانشکده‌های «علوم و فنون نوین دریایی در بندر انزلی و دانشکده «حفاظت از زیرساخت‌ها در پردیس دانشگاهی» دانشگاه گیلان راه اندازی می‌شود.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، فرید نجفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی ۲ دانشکده تخصصی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: دانشکده‌های علوم و فنون نوین دریایی در بندرانزلی و دانشکده حفاظت از زیرساخت‌ها در پردیس دانشگاهی دانشگاه گیلان راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه گیلان برای رسیدن به دانشگاه تقاضا محور و اجرای سند تحول آموزش عالی افزود: رویکرد‌های میان رشته‌ای در دانشگاه گیلان بر اساس ظرفیت‌های استاتید، آزمایشگاه‌ها و فضا‌های فیزیکی دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به ساحلی بودن گیلان گفت: از اوایل سال گذشته برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد رشته علوم و فنون نوین دریایی و مهندسی کشتی آغاز خواهد شد.

نجفی از فراهم بودن زیرساخت‌های کافی در بندرانزلی برای راه اندازی گرایش‌های دریانوردی (عرشه و ناوبری)، مهندسی موتور کشتی، مهندسی برق کشتی، اقتصاد دریا محور، حقوق دریا، گمرک در بنادر، آلودگی دریا و سایر گرایش‌های مرتبط با علوم و فنون دریایی خبر داد.

وی همچنین راه اندازی رشته حفاظت از زیرساخت‌ها را، بخشی از برنامه سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیداتی همچون امنیت غذایی و حملات سایبری برشمرد و گفت: تخصص‌های بین رشته‌ای برای راه‌اندازی دانشکده حفاظت از زیرساخت‍‌ها، در گروه‌های فنی، کشاورزی، منابع طبیعی، علوم ریاضی وعلوم پایه دانشگاه گیلان وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر