۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۵۵۲
مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان:
محمد نخعی از انجام اقداماتی در خصوص بحث پدافند غیرعامل در فرودگاه کرمان نیز خبر داد و اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌های کرمان هیچ کمکی از کشور نمی‌گیرد؛ درآمدهای ما هم به خزانه دولت ریخته می‌شود و در خصوص ارتقای سطح کیفی فرودگاه، کمبود اعتبار داریم.
منطقه کویر، "محمد نخعی" در گردهمایی مطبوعاتی شورای مسکن و حمل‌نقل استان کرمان، فعالیت اصحاب رسانه را انگیزه‌ای برای مدیران دانست و اظهار کرد: ارتقای سطح ایمنی و امنیت در فرودگاه‌های استان کرمان یکی از مواردی بوده که مدنظر ما‌ست، در این زمینه کارهای زیادی انجام که منجر شده ایزو 9001 و نظام‌نامه فرودگاهی را کسب کنیم.

وی افزود: فرودگاه کرمان علیرغم همه ظرفیت ها یک فرودگاه بین‌المللی نبوده و یک مرز هوایی است، ارتقای سطح ایمنی در بم، رفسنجان، سیرجان و بم و کرمان صورت گرفته و زیرساخت‌ها برای بین‌المللی شدن فرودگاه در حال فراهم شدن است.

نخعی ادامه داد: در مورد بهسازی و ساماندهی عمومی، ما 500 نفر صندلی را در ترمینال های داخلی و خارجی روکش کردیم، ال.سی.دی در نظر گرفته‌ایم، در ترمینال حج در زمینه سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها مشکل داشتیم که توسعه آن در دست اقدام است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: در زمینه بهسازی و برای افزایش ایمنی، دو دستگاه تانکر مخصوص فرودگاه‌ها در خصوص آتش‌نشانی تهیه کرده‌ایم.

وی از انجام اقداماتی در خصوص بحث پدافند غیرعامل در فرودگاه کرمان نیز خبر داد و اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌های کرمان هیچ کمکی از کشور نمی‌گیرد؛ درآمدهای ما هم به خزانه دولت ریخته می‌شود و در خصوص ارتقای سطح کیفی فرودگاه، کمبود اعتبار داریم.

نخعی همچنین بیان کرد: خوشبختانه، از یک ماه قبل، پرواز کرمان – تهران به 10 مورد افزایش یافته، پرواز دبی را بعد از 10 سال راه‌اندازی می‌کردیم، و پرواز کرمان کیش دو پرواز افزوده شده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری که داریم، رسانه‌ها به ما کمک کنند تا بتوانیم از دبی به کرمان ‌توریست بیاوریم.

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان ادامه داد: بیشترین پرواز ما کرمان – تهران است. یک پرواز اصفهان و زاهدان داریم. چهار پرواز کرمان – شیراز داریم. پروازهای حج عمره به زودی و با توجه به افزایش زایرین، هر روزه خواهد شد.

وی ضمن اشاره به پروازهای فرودگاه بم نیز گفت: پرواز سیرجان در هفته، شش پرواز دارد. در رفسنجان که هشت سال تعطیل بود، در سال 91 با اعتباراتی که تخصیص یافت، راه‌اندازی شد و شنبه و چهارشنبه ماهان پرواز دارد. برای پرواز مشهد هم در حال رایزنی هستیم.

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان اظهار کرد: تکمیل ترمینال 10 هزار متری فرودگاه کرمان که 12 سال خوابیده بود در دستور کار است، در این زمینه مناقصه برگزار شده و به زودی کار شروع می‌شود.

نخعی از تغییر نام فرودگاه کرمان به نام یکی از شهدای کرمان نیز خبر داد و بیان کرد: طرح جامع فرودگاه کرمان نیز در حال بررسی و پیگیری است.

وی در خصوص فرودگاه جیرفت نیز گفت: با پیگیری‌هایی که داشتیم، طول باند به سه هزار و 400 متر رسیده و اگر اعتبار داده شود، تا یک ماه بعد از سال یا تا پایان سال جاری آماده است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان عملکرد هشت ماهه سال 91 را هم بیان کرد و در این باره گفت: در این مدت، دو هزار و 629 پرواز داخلی و 475 هزار و 451 نفر مسافر داشته‌ایم.

وی افزود: تعداد پروازهای خارجی هم 343 فروند بوده که 74 هزار و 609 مسافر را جابه‌جا کرده است.

نخعی در خصوص عمکرد هشت ماهه اول امسال نیز اظهار کرد: تعداد پروازهای داخلی دو هزار و 281 فروند و مسافران جابه‌جا شده، 407 هزار و 665 نفر و تعداد پروازهای خارجی نیز 275 فروند با 60 هزار و 603 مسافر بوده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر