۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۵۵۰
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمان خبر داد
عابدینی‌نژاد با اشاره به اینکه در حوزه پدافند غیرعامل نیز انبار شهید احمدی روشن شرایط بسیار ویژه‌ای دارد، اظهار کرد:13مخزن در چهار باند عملیاتی مجزا تعریف شده و فرآورده‌های نفتی مختلف از هم تفکیک شده‌اند تا در صورت وقوع هر گونه حادثه بیرونی، مهار حریق فرآورده‌های نفتی امکان پذیر باشد.
مرتضی عابدینی‌نژاد در حاشیه بازدید رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس از انبار نفت شهید احمدی روشن، اظهار کرد: روزانه به صورت میانگین 10میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی توسط 310تا 325  نفتکش از این انبار بارگیری می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان افزود: انبار نفت شهید احمدی روشن با وسعت 60 هکتار و در حدفاصل شهر کرمان و باغین قرار دارد که با سرمایه گذاری اولیه 600میلیارد ریال آغاز به کار کرده است.

عابدینی‌نژاد تصریح کرد: این انبار بزرگ‌ترین انبار نفت جنوب‌شرق کشور است که استان‌های کرمان، سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی و بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی و فارس را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه انبار نفت شهید احمدی روشن فعالیت خود را برای ذخیره و بارگیری فرآورده‌هایی چون نفت سفید، نفت گاز و بنزین موتور آغاز کرده است گفت: بهره‌برداری آزمایشی از این انبار از آذرماه سال 91آغاز شده و از مهرماه امسال نیز سایر مخازن این انبار بزرگ وارد مرحله سرویس‌دهی شده‌اند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان افزود: در حال حاضر از 95درصد توان این انبار برای بهره‌بردای استفاده می‌شود.

عابدینی‌نژاد با بیان اینکه در یک روز کاری 12میلیون لیتر فرآورده توسط 325نفتکش از انبار نفت مذکور بارگیری و به مقصدهای مختلف ارسال شده است، خاطرنشان کرد: این رکورد استثنایی در نوع خود بی‌نظیر است که حتی ترافیک شهر کرمان را نیز مختل نکرده است.

وی اظهارکرد:تنها پنج درصد کارهای زیباسازی محوطه، مبلمان و ریزه‌کاری‌های جانبی انبار نفت شهید احمدی روشن باقی مانده که امید می‌رود به سرعت انجام شده و این انبار در ایام دهه فجر به طور رسمی امسال افتتاح شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمان با اشاره به اینکه ذخیره این انبار 350میلیون لیتر است که توسط 13مخزن ذخیره‌سازی انجام می‌شود، گفت: از این میزان 11دستگاه دارای مخزن با سقف شناور و دو دستگاه مخزن با سقف ثابت دارند.

عابدینی‌نژاد افزود: دو مخزن بزرگ هفت میلیون لیتری آب در کنار دیگر مخازن فرآورده‌های نفتی نیز موجود است که در صورت وقوع کوچک‌ترین حادثه‌ای، کار ایمن سازی و اطفاء حریق را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر ویژگی‌های خاص این انبار نفت در تکنولوژی روز و پوشش مناسب استان‌های همجوار، گفت: این انبار به عنوان مرکز نمونه در جنوب‌شرق کشور مطرح است و بزرگ‌ترین مرکز توزیع انرژی در منطقه محسوب می‌شود.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی کرمان با بیان اینکه این انبار از حفاظت فیزیکی خوب و مناسبی برخوردار است، تصریح کرد: واحد حراست انبار با برخورداری از تکنولوژی روز در حال مراقبت از انبار است که به زودی حفاظت الکترونیک این انبار بزرگ نیز فعال می‌شود.

عابدینی‌نژاد با اشاره به اینکه در حوزه پدافند غیرعامل نیز انبار شهید احمدی روشن شرایط بسیار ویژه‌ای دارد، اظهار کرد:13مخزن در چهار باند عملیاتی مجزا تعریف شده و فرآورده‌های نفتی مختلف از هم تفکیک شده‌اند تا در صورت وقوع هر گونه حادثه بیرونی، مهار حریق فرآورده‌های نفتی امکان پذیر باشد.

وی تعبیه سیستم الکتروپمپ‌های قوی را از جمله شرایط ویژه ایمنی این انبار دانست و گفت: برای سیستم ایمنی این انبار بزرگ، چهار الکتروپمپ و سه دیزل پمپ در کنار دیگر دستگاه‌های آتش‌نشانی که همواره آب تحت فشار را در اختیار دارند تا کوچکترین حریق در انبار اطفاء شود، تعریف شد‌ه‌اند.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی کرمان با تاکید بر اینکه از لحاظ مسائل زیست محیطی نیز این کارخانه استخرهای ویژه‌ای برای جداسازی آب مخازن دارد، تصریح کرد: کار جداسازی آب از فرآورده‌های نفتی انجام شده و پس از هوادهی و فرایند تبخیر آب باقی مانده مخازن به پالایشگاههای کشور در تهران یا دیگر نقاط فرستاده می‌شود تا بازیافت شوند.

عابدینی‌نژاد خاطرنشان کرد: برای ذخیره‌سازی نفت در کرمان مشکلی نداریم و در صورت کمبود گاز برای زمستان آمادگی ارائه نفت ذخیره را داریم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر