۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۳۳۳۳
دکتر زارعی عنوان کرد
دکتر زارعی گفت: هر ساله باید میلیون ها نفر از اقشار مختلف جامعه را با تهدیدات فضای سایبری و مشکلات شبکه های اجتماعی آشنا کنیم بنابراین انتظار داریم مسئولین در دستگاه های اجرایی با استفاده از ظرفیت بسیج در کشور و سایر دستگاه ها و وزارتخانه ها این موضوعات را پیگیری کنند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دکتر علی اصغر زارعی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست روسای کمیته، معاونین و مدیران پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی، گفت: آموزش های تخصصی پدافند غیرعامل متناسب با نوع فعالیت و ماموریتی که هر دستگاه اجرایی دارد از مهمترین موضوعاتی است که سازمان پدافند غیرعامل کشور به آن اهمیت می دهد.

وی افزود: شناسایی تهدیدات از مهمترین موضوعات مورد توجه سازمان پدافند غیرعامل کشور است , اگر ما درست تهدید را بشناسیم، باعث می شود که دشمن به اهداف خود نرسد.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان داشت: امروز حتی کشورهایی که به اندازه جمهوری اسلامی با تهدید مواجه نیستند ، با تهدیدات بطور جدی مقابله می کنند.

دکتر زارعی، آموزش تخصصی به دستگاه های اجرایی متناسب به نوع فعالیتی که در آن دستگاه در حال انجام است را از مهمترین موضوعات سازمان پدافند غیرعامل کشور دانست و افزود: هر جا که مهارت و بینش مردم یا مسئولین و کارشناسان را افزایش داده ایم، در مقابله با تهدیدات بهتر عمل کرده ایم.

دکتر زارعی خاطرنشان کرد: هر ساله باید میلیون ها نفر از اقشار مختلف جامعه را با تهدیدات فضای سایبری و مشکلات شبکه های اجتماعی آشنا کنیم. انتظار داریم دوستان و مسئولین در دستگاه های اجرایی با استفاده از ظرفیت بسیج در کشور و سایر دستگاه ها و وزارتخانه ها این موضوعات را پیگیری کنند و این موضوعات را آموزش دهند.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور به برگزاری رزمایش های مختلف در دستگاه های اجرایی پرداخت و افزود: مصوبه کمیته دائمی پدافند غیرعامل این است که هر زیر ساخت حیاتی و حساس، حداقل هر سال یک رزمایش در آن برگزار شود. الحمدلله دوستان ما این تبحر را پیدا کرده اند و قواره ها والگو های سناریو نویسی رزمایش ها به جریان افتاده است و خود دوستان ما در دستگاه های اجرایی این مهارت را پیدا کرده اند و ما تاکید می کنیم که این رزمایش ها را جدی بگیرید.

وی گفت: امنیت یک بحث بسیار با اهمیت و فوق العاده ای است و ما در جنگ تحمیلی این موضوع را با پوست و گوشت خودمان درک کردیم. در دفاع مقدس یکی از موضوعات جنگ الکترونیک بود که ما در این جنک با ساختار ناتو جنگیدیم .

وی افزود: تجربه جنگ به ما نشان داده است که نمی توانیم به سیستم های امنیتی وارداتی از خارج دل ببندیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر