۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۴۴۰۸۸
استاندار خراسان رضوی:
رزم حسینی: ما در اداره کشور مشکلاتی داشته‌ایم و منکر آ‌ن‌ها نیستیم، اما این‌گونه نبود که کاری انجام نشده باشد، هیچ کشوری در تاریخ مانند ما تحت شدیدترین تحریم‌های اقتصادی نبوده است.

به گزارش پایداری ملی، علیرضا رزم حسینی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها دستاوردهای زیادی داشته است، اظهار داشت: وقتی می‌گوییم دستاوردهای ۴۰ ساله جمهوری اسلامی، بعضی فکر می‌کنند ما ۴۰ سال فقط سازندگی کردیم در حالی که ۲ سال اول پیروزی انقلاب را درگیر جنگ داخلی گروهک‌ها و تروریست‌ها بودیم و بعد هم ۸ سال جنگ با رژیم بعث بر ما تحمیل شد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: وقتی می‌خواهیم دستاوردها را بررسی کنیم، باید همه این مطالب را در نظر بگیریم، تصور کنید اگر جنگ نبود ما اکنون در چه وضعیتی به‌لحاظ اقتصادی بودیم، تمام منابع ما در جنگ مصرف شد، نسل ما و شما بدون هیچ چشم‌داشتی به جبهه رفتند تا از این آب و خاک دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در تاریخ معاصر جنگ‌ها را بررسی کنید، به‌خصوص جنگ‌های ایران را بی‌سابقه درمی‌یابید، که جنگی در بگیرد و قطعه‌ای از سرزمین جدا نشود، اما ۸ سال جنگیدیم و یک وجب از این خاک را به دشمن واگذار نکردیم.

رزم حسینی با بیان اینکه بعد از پایان جنگ باید خرابی‌های جنگ را می‌ساختیم، اظهار کرد: حداقل ۸ سال از این مدت صرف خرابی‌های جنگ ۸ ساله شد و اکنون نیز ۱۲ سال است که تحت شدیدترین تحریم‌ها به‌سر می‌بریم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: ما در اداره کشور مشکلاتی داشته‌ایم و منکر آ‌ن‌ها نیستیم، اما این‌گونه نبود که کاری انجام نشده باشد، هیچ کشوری در تاریخ مانند ما تحت شدیدترین تحریم‌های اقتصادی نبوده است.

وی بیان کرد: پیشرفت‌های زیرساختی بعد از انقلاب با وجود همه مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم کرده‌ایم، چشمگیر است، ما نسبت به قبل از انقلاب ۶ برابر جاده و اتوبان ساخته‌‎ایم و حمل‌ونقل ریلی ۲ برابر افزایش یافته است.

رزم حسینی با بیان اینکه بنادر نقش مهمی در توسعه کشور دارند، ادامه داد: بنادر در بحث تخلیه‌بار و صادرات ۲۰ برابر نسبت به قبل انقلاب رشد داشته است.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: قبل از انقلاب در کل کشور ۱۳ سد داشتیم اما امروز ۴۰۰ سد در حال ساخت و بهره‌برداری داریم، تولید برق که قبل از انقلاب ۷ هزار و ۵۰۰ مگابایت بوده امروز به ۸۰ هزار مگابایت افزایش یافته و حتی ما امروز تبدیل به یک کشور صادرکننده برق در منطقه شده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه ایران بعد از انقلاب در صنعت ساخت نیروگاهی هم رشد چشمگیری داشته است، افزود: قبل از انقلاب تنها یک درصد از کشور تحت پوشش شبکه گازرسانی بود، اما امروز این عدد نزدیک به ۸۰ درصد است و ما فردا هم برای افتتاح یک مجموعه گازرسانی عازم تربت حیدریه هستیم.

رزم حسینی اظهار کرد: مسؤولان یا خدمات را به مردم نمی‌گویند یا خیلی کم می‌گویند، صادرات غیرنفتی ما 57 درصد افزایش یافته است، در حوزه محصولات پتروشیمی 48 میلیون تن تولید داریم و بزرگترین صادرکننده پتروشیمی در خاورمیانه هستیم.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب در خراسان رضوی کارخانه فولاد نداشتیم، افزود: اما امروز 15 میلیون تن گندله در حال تولید است و طرح 10 میلیون تنی ذوب فولاد نیز در استان در حال راه‌‌اندازی است.
استاندار خراسان رضوی گفت: 90 درصد محصولات کشاورزی امروز در داخل تولید می‌شود و رشد کشاورزی خوبی در این ۴۰ سال داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه امروز 250 شرکت دانش‌ بنیان در خراسان رضوی فعال است، عنوان کرد: قبل انقلاب در خراسان رضوی 20 هزار دانشجو داشتیم و این آمار امروز 10 برابر و به حدود ۲۰۰ هزار نفر رسیده است، این‌ها نیروهای انسانی ارزشمندی هستند و کشور با سرمایه انسانی است که پیشرفت می‌کند.

 رزم حسینی گفت: در دهه فجر امسال 2 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح می‌شود، حدود 4 هزار میلیارد تومان عملیات جدید نیروگاهی در استان کلید خورد و یک هزار مگاوات برق به ظرفیت ما اضافه شد و امروز این استان صادرکننده برق نیز است.
وی تصریح کرد: درصدد هستیم فضای استان را در جهت وحدت یکپارچه برای توسعه قرار دهیم و تمام ارکان حکومت در استان باید پای کار باشند، امروز چالش جدی کشور در حوزه اقتصادی است و چندین سال است که مقام معظم رهبری بر روی اقتصاد و معیشت تاکید دارند و باید اختلافات سیاسی را کنار بگذاریم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه راه پیشرفت این استان وحدت میان مسؤولان و کنار گذاشتن دعواهای سیاسی است، اظهار کرد: خراسان رضوی با داشتن امام رضا(ع) باید یک استان متفاوت و الگو باشد، مشهد شهری متفاوت از دیگر شهرهای کشور است، ما باید در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی خود الگو باشیم و هر زائری که به این شهر سفر می‌کند باید یک مطلب خوب از ما بیاموزد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر