۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۴۶۶۱
باهمکاری اداره کل امور بانوان وخانواده استانداری آذربایجان غربی کارگاه آموزشی «پدافند غیر عامل، جنگ نرم و سایبری» برای 200 نفر از بانوان شاغل این استان در سالن امفی تئاتر استانداری برگزار گردید.
علیرضا سهندی
 باهمکاری اداره کل امور بانوان وخانواده استانداری اذربایجانغربی  کارگاه آموزشی «پدافند غیر عامل، جنگ نرم و سایبری» برای 200 نفر از بانوان شاغل استان اذربایجانغربی در سالن امفی تئاتر استانداری برگزار گردید

هدف از برگزاری کارگاه:

-     تبیین نقش و جایگاه پدافند غیر عامل در سطح جامعه و معرفی ضرورت ها ، کارکردها  و فعالیت های آن

-     گفتمان و فرهنگ سازی پدافند غیر عامل در سطح جامعه

-     ایجاد تحرک و انگیزه در دستگاه های اجرایی کشور در اجرای سیاست ها، طر حها و برنامه های پدافند غیر عامل زمینه سازی برای افزایش همکاری و مشارکت مردم و مسئولین در تحقق اهداف پدافند غیر عامل بوده است .

 مدعوین کارگاه  تعداد 200 نفر از بانوان شاغل و نمایندگان محترم امور بانوان دستگاههای دولتی، نمایند گان امور بانوان دستگاه ها، بانوان دهیار و عضو شوراهای شهر و روستا، تسهیل گران و مروجین روستایی و عشایری  و بانوان خبرنگار بوده و در دوره مذکور سرفصل های آموزشی زیر تدریس گردید.

v      تعریف پدافند غیر عامل

v      انواع جنگ

v      پناهگاهها ی جنگ نرم

v      تاثیرات جنک نرم

v      جنگ نرم در نگاه رهبری

v      ماهیت و ویژگی و اهداف جنگ نرم

v      چرایی رویکرد بر جنگ نرم

v      ابزارها و روشهای جنگ نرم جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران

در ابتدای کارگاه آموزشی  کاظمی رئیس محترم گروه تهدیدات تخصصی دفتر پدافند غیر عامل استان ضمن اشاره به چارت تشکیلاتی پدافند غیرعامل بیان داشت: ریاست پدافند غیرعامل با مقام عالی استان و جانشین ایشان  فرماندهی محترم سپاه شهدا استان می باشد و دارای 2 قرارگاه زیستی و سایبری  و 12 کارگروه تخصصی است.

 کاظمی در ادامه  افزود: یکی از سیاست های کلی پدافند غیرعامل در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری بحث آموزش عمومی و نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیر عامل در بین آحاد جامعه است.

 در ادامه کارگاه سرهنگ نقی پور از اساتید  حوزه پدافند غیرعامل استان  در تعریف پدافند غیرعامل عنوان نمود: «مجموعه اقداماتی که باعث دگرگونی هویت فرهنگی و الگوهای رفتاری مورد قبول یک نظام سیاسی گردیده و باعث ایجاد سلطه در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می شود را پدافند غیر عامل گویند».

وی در ادامه ضمن تقسیم بندی جنگ ها به 6 نسل از ابتدای خلقت بشریت تا به امروز، جنگ های اطلاعاتی را نسل ششم جنگ ها معرفی کرده و عنوان نمود: در حال حاضر برتری اطلاعاتی هر کشوری باعث به نتیجه رسیدن اهداف و سیطره بیشتر آن کشور می باشد.

 نقی پور اظهار داشتند: سازمان های مردم نهاد با حضور پر رنگ تر خود در حوزه پدافند غیر عامل می توانند باعث شناساندن بیشتر این حوزه  به جامعه و همچنین آشنایی بیشتر آحاد مردم با خطرات جنگ نرم و سایبری گردند

نقی پور مدرس محترم پدافند غیر عامل  از بسیج، مساجد، صدا و سیما، حوزه، دانشگاه، مدارس سازمان های مردم نهاد و احزاب و گروه های سیاسی به عنوان پناهگاه های جنگ نرم یاد کردند و عنوان داشت: فضاهای ارزشی بیشتر از جاهای دیگر مد نظر دشمن می باشد و دشمن از نیروهای خودی و وطنی برای فریب دادن، آنها را در برابر ارزش ها و دستاوردها قرار می دهد.

مدرس  پدافند غیر عامل در ادامه گفت: جنگ نرم ماهیتی آرام و تدریجی، تاثیر گذار بر افکار و اندیشه ها بوده وبه شکل کروی است و تمام مقوله ها را در بر می گیرد. جنگ نرم سایبر از پیوند فضای سایبر با فضای دیجیتال و تقویت آن از طریق رسانه های فرا ملی صورت می گیرد.

 سرهنگ نقی پور با اشاره به حوزه های امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، مذهبی و روانی  تاثیرات  تاثیرات سایبر براین  حوزه ها را  بیشتر دانسته و به بررسی تک تک خوشه های این مقولات و تهدیدات پرداخت.

 نقی پور ضمن اشاره به رویکردهای روشنگرانه مقام معظم رهبری در کشور اذعان داشتند: مقام معظم رهبری با ورود به عمق مسائل به حوزه پدافند غیر عامل نیز بصورت کاملا ریز بینانه ورود پیدا کرده و هشدارها و توصیه های لازم در این حوزه را نیز نموده اند.

مدرس  کارگاه آموزشی ضمن اشاره به  ویژگیهای عمومی و اختصاصی جنگ نرم به تشریح اهداف جنگ نرم که خلاصه شده اند در تغییر باور، تغییر افکار، تغییر رفتار و در انتها تغییر ساختار پرداخت.

 نقی پور بیان داشت: که کشور ما هیچ واهمه و دلهره ای از جنگ های سخت و نیمه سخت ندارد و ما باید برای مقابله با دشمن در جبهه جنگ نرم پیش بینی داشته باشیم چرا که دشمن با شناسایی این موضوع به برنامه ریزی جهت نفوذ در حوزه سایبری و جنگ نرم با کشور پرداخته است.

 وی به توضیح و تشریح ابزارهای جنگ نرم و تاثیرگذارترین کالاهای فرهنگی در جنگ نرم پرداخته و افزود:امروزه تبلیغات و جنگ روانی و در مفهوم کلی آن عملیات روانی در سطوح مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی و انتظامی در عرصه های داخلی کشورها و بین الملل در کنار پیشرفتهای علمی و فنی و در عصر انفجار اطلاعات و روابط پیچیده حاکم بر آن که در مواردی قرن حاضر را قرن بحرانها نامیده اند جایگاه مهمی پیدا کرده است و پیشینیان به اهمیت این مقوله پی بردند و کم کم آن را به عنوان عامل اصلی موفقیت مورد توجه قرار دادند.

ایشان سه اصل مهم که قدرتهای استعمارگر در طول تاریخ به آن متکی بودند را تبلیغات، تسلیهات و اطلاعات عنوان نمودند.

نقی پور درپایان به منابع قدرت نرم جمهوری اسلامی، اهداف مقابله با جنگ نرم ، روشهای مقابله با جنگ نرم و راهکارهای عمومی مقابله پرداختند



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر