۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۶۸۸۸
معاون بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نصب سیستم اعلام حریق در انبارهای مجتمع بندری شهید رجایی را در راستای اهداف پدافند غیرعامل دانست.
عباس کمالی اظهارداشت: حمل و نقل کالا از جمله محموله‌های خطرناک که در مجتمع بندری شهید رجایی به وفور وجود دارد، همواره با خطرات نشتی و آتش سوزی روبرو است و پیشگیری و کنترل این امر بعنوان یکی از برنامه های مهم در دستور کار مجتمع بندری شهید رجایی قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا عملیات اجرایی ساخت و نصب سیستم اعلام حریق بندر از نیمه دوم سال 93 آغاز شد و اجرای این طرح تمامی انبارهای ترانزیت و نگهداری کالا در مجتمع بندری را در بر خواهد گرفت.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: مجهز شدن به سیستم هشداری نصب 3 هزار دکتور دودی،شعله، حرارتی و ضد انفجار به همراه 40 تابلو در انبارها و سالن آتش نشانی از جمله اقداماتی است که در راستای ارتقا سطح ایمنی و آمادگی هرچه بیشتر در مقابله با خطرات احتمالی صورت پذیرفته است.

کمالی اطلاع رسانی این سسیتم به مرکز کنترل برای وارد عمل شدن به موقع نیروهای امدادی و آتش نشانی برای جلوگیری از سانحه، بالا بردن ایمنی و کنترل آتش‌سوزی و خسارات در اسکله‌ها، افزایش آگاهی تیم‌های امداد و نجات و اپراتور پایانه‌های کانتینری را از مزایای دیگر نصب این سیستم عنوان کرد.

به گفته این مقام مسئول، اعتبار کل این طرح 76 میلیارد ریال است و 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تاریخ بهره برداری از این پروژه را دهه فجر امسال اعلام کرد و اظهار داشت: 25 نفر در این طرح مشغول به‌کار شدند.

100 نیروی آتش نشان، 5 ایستگاه آتش نشانی، 17 دستگاه کامیون آتش نشانی، یک دستگاه خودرو امداد و نجات و 3 دستگاه خودرو سبک از جمله امکاناتی است که مرکز آتش نشانی بزرگترین بندر تجاری کشور از آن برخوردار است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر