۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۷۲۷۳۰
رزمایش آماده به کاری مولد‌های برق اضطراری دستگاه‌های اجرایی و مراکز حساس شهر کرمان با محوریت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان برگزار شد

به گزارش پایداری ملی، ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان در حاشیه این رزمایش که با حضور مدیرعامل و معاونین و مسولین شرکت توزیع برق شمال استان و فرماندار و معاون عمرانی شهرستان کرمان برگزار شد عنوان کرد: باتوجه به اینکه به پیک مصرف برق در تابستان نزدیک می‌شویم باید پیش‌بینی هایی  در این خصوص صورت پذیرد و یکی از رسالت‌های پدافند غیرعامل حفظ تداوم کارکرد مراکزی است که با عموم مردم در تماس است

کریمی گفت: یکی از این مواردی که در حوزه پدافند غیرعامل مهم است، بحث استفاده از دیزل ژنراتور هاست، چرا که ما در این حوزه می‌توانیم در مواقع اضطراری با روشن کردن دیزل ژنراتورها به توان تولید برق کمک کنیم چه خوب است که این توان در مواقع پیک برق به کمک مجموعه شرکت‌های توزیع بیاید.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان تاکید کرد: باید مجموعه‌ها و مراکز عمومی که با مردم در تماس هستند حتماً به دیزل ژنراتور تجهیز شوند و دستورالعمل های موجود می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی جهت تهیه و خرید دیزل ژنراتور استفاده نمایند .

کریمی با اشاره به رزمایش انجام شده افزود: این رزمایش در سطح شهرستان کرمان با همکاری مجموعه پدافند غیرعامل استانداری و شرکت توزیع برق شمال استان کرمان و فرمانداری شهرستان کرمان انجام شد که با قطع کردن توان مصرفی برق برخی مراکز و استفاده از دستگاه دیزل ژنراتور شرایط به صورت عادی کنترل شد که نتایج آن رضایت بخش بود.

سلیمانی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان :با اشاره به اینکه در آستانه شروع پیک مصرف برقی هستیم، گفت: پیک مصرف برق از پانزده خرداد تا ۱۵ شهریورماه است با توجه به این امر، ادارات در مصرف برق نقش اساسی و مهمی را ایفا می‌کنند. با توجه به اینکه مراکز حساس و مهم از جمله بیمارستان‌ها، شبکه مخابرات و مراکز نظامی به دیزل ژنراتور‌ها مجهز هستند؛ لذا امروز اولین مانور را برگزار کردیم که میزان آمادگی مراکز بخصوص بیمارستان‌ها را کنترل کنیم تا ببینیم اگر در مدیریت مصرف پیک برق، مشکلاتی ایجاد شد یا اینکه نیاز باشد از دیزل ژنراتور‌ها کمک بگیرم، آمادگی لازم را دارند؟ یا خیر ؟ سلیمانی با اشاره به اینکه، فاز اول به صورت موفقیت‌آمیز در برخی ادارات انجام شد و خوشبختانه نتایج مثبت بود، تصریح کرد: امیدواریم در مانور بعدی که در کمتر از ۱۰ روز آینده برای سایر ادارات از جمله شبکه بانکی، دستگاه‌های اجرایی و همه موسسات به صورت ویژه برگزار می گردد نواقص و مشکلات را مورد کنترل و بررسی مکرر قرار می‌دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر