۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۷۲۷۰۰
وزیر دیجیتال فرانسه تهدید کرد که اگر توئیتر از قوانین اتحادیه اروپا پیروی نکند، استفاده از آن در این اتحادیه ممنوع خواهد شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، پالتیک نوشت؛ ژان نوئل بارو، وزیر دیجیتال فرانسه گفت: «توئیتر، اگر مکرراً از قوانین ما پیروی نکند، در اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد.»

این وزیر در اظهاراتی که در شبکه رادیویی France Info انجام شد، گفت که اگر شرکت آمریکایی از پیروی قانون خدمات دیجیتال اروپایی که پایان ماه اوت (مرداد-شهریور) در سراسر اتحادیه اروپا اجرایی می‌شود، سر باز زند، از ورود به اتحادیه اروپا منع می‌شود.

بارو گفت: «اطلاعات نادرست یکی از جدی‌ترین تهدید‌ها برای دموکراسی است و توئیتر در صورت تکرار عدم رعایت قوانین از حضور در اتحادیه اروپا منع خواهد شد».

این اظهارات نشان دهنده تشدید درگیری بین سیاستمداران اروپایی و توئیتر است. این پلتفرم سال گذشته توسط ایلان ماسک، میلیاردر جنجالی که تسلا و اسپیس ایکس را نیز کنترل می‌کند، خریداری شد.

بر اساس گزارش‌های هفته گذشته، این پلتفرم در حال خروج از قانون داوطلبانه اطلاعات نادرست اتحادیه اروپا است. این قانون تعهداتی را برای پلتفرم‌های بزرگ در زمینه ردیابی تبلیغات سیاسی و محدود کردن اطلاعات نادرست ایجاد می‌کند. دیگر پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی متعهد شده‌اند که از این قوانین حمایت کنند. این مقررات جریمه‌هایی به ارزش ۶ درصد از درآمد سالانه یک شرکت را برای قانون شکنان پیش بینی می‌کند.

تیری برتون، کمیسر بازار‌های داخلی اتحادیه اروپا، در واکنش به تصمیم توئیتر مبنی بر خروج از این قانون، توئیت کرد: «شما می‌توانید فرار کنید، اما نمی‌توانید پنهان شوید».

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر