۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۲۶۵۳
توسط یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛
یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شده است با تولید و تجاری‌سازی توربین‌های باد، زمینه را برای استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر فراهم کند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شهریار صابر مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان به معرفی توربین‌های بادی به عنوان محصولات دانش‌بنیان این مجموعه پرداخت و گفت: با توجه به لزوم به کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشید و انرژی باد تصمیم به تولید توربین‌های بادی کردیم برای این منظور در ابتدا توربین‌هایی با سایز یک تا ۳۰ کیلو وات تولید شدند و در حال حاضر این توربین‌ها با سایز ۲۵۰ کیلووات به تولید می‌رسند.

وی با اشاره به مزایای بهره گیری از انرژی‌های تجدید پذیر ادامه داد: استفاده از انرژی تجدیدپذیر منجر به تولید انرژی برق و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی می‌شود، از طرف دیگر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در موضوعات مرتبط با محیط زیست نیز بسیار کار برد دارد و منجر به مسائلی چون کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

صابر بیان اینکه این محصول نمونه داخلی ندارد، تولید دانش فنی توسط مجموعه صنایع پیشرفته هوا خورشید را مزیت رقابتی این شرکت معرفی کرد و گفت: دانش فنی این محصول را خودمان به دست آوردیم که این امر منجر شده است در تغییرات منعطف باشیم ضمن آنکه کاربرد توربین‌ها نیز افزایش یافته است به طوری‌که این توربین ها با تغییر پارامترها در تونل‌های مختلف بادی، قابل استفاده هستند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه با پیاده سازی این دانش فنی دیگر نیازی نیست که برای هر تونل به یک توربین منحصر به فرد مورد استفاده قرار گیرد، افزود: استفاده از این توربین‌ها می‌تواند تا ۷۰ درصد از ارزبری جلوگیری کند.

وی در خصوص اشتغال ایجاد شده توسط این محصول دانش‌بنیان عنوان کرد: در زمان تولید دانش فنی حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر در واحدهای تحقیق و توسعه و سایر واحدها مشغول به فعالیت بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساخت این محصول در مرحله تجاری‌سازی قرار دارد. بعد از دریافت سفارش اشتغال ایجاد شده بسیار بالا خواهد بود به طوری‌که برای ۴۰ سفارش سالیانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ نیروی کار مشغول به فعالیت خواهند بود.

صابر با تاکید بر اینکه حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منجر به رشد و رونق شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌شود گفت: بازار این محصول بسیار خاص است و نیاز به معرفی و توسعه دارد که حمایت آن معاونت محترم در گسترش آین محصول بسیار تاثیرگذار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر