۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۷۲۶۳۸
سرلشکر باقری:
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: مأموریت مهم و موفق ناوگروه ۸۶ سرآغاز یک تاریخ جدید برای تولد و رشد قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران است که با این مأموریت آغاز و با قدرت و اقتدار پیگیری خواهد شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم رسمی استقبال از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، عنوان داشت: امروز روز بزرگی است و آن را به همه دختران و دخترداران میهن عزیزمان تبریک می‌گویم و در آستانه سوم خرداد و روز پیروزی ملت ایران قرار داریم و امروز به استقبال دریادلانی آمده ایم که فراتر از عبور از اقیانوس ها، امواج ایمان و اراده را در دل داشته اند و توانسته اند این مأموریت بزرگ را به انجام برسانند.

بندرعباس پایتختی دومی برای ایران است

وی با تصریح بر این که این دلاوران، کار بزرگ و به ظاهر نشدنی را انجام دادند و موجبات سربلندی ملت ایران را رقم زدند، این پیروزی و توفیق بزرگ را به مردم هرمزگان و شهر بندرعباس نیز بواسطه این میزبانی و استقرار بندر بزرگ تبریک گفت و عنوان داشت: بندرعباس پایتخت دومی برای کشور عزیزمان ایران است.

مقاومت مهم‌ترین راه سربلندی است

سرلشکر باقری با بیان این که حوادث گوناگون و تجربه ۴۴ ساله به ما نشان داده که برای عزت و سربلندی و رسیدن به آرمان‌ها و سربلندی میهن مان، راهی جز طی کردن مسیر مقاومت نداریم و این راهی الهی است که باید برای عزت و قدرت ملت مان طی کنیم و در این مسیر اقتدار دریایی یکی از مهم‌ترین شاید مهم‌ترین عامل قدرت کشور ما است، عنوان داشت: ما برای این که یک قدرت دریایی بزرگ باشیم، هیچ چیز کم نداریم. ساحل طولانی، صنایع توانمند داخلی، فناوری روز برای داشتن ناوگانی بومی، مردمی دارای فرهنگ دریایی و توسعه فعالیت در دریا، رزمندگان و فرماندهان دلاوری که بدون خوف و واهمه دل به دریا بزنند. اگر مسؤولان ما عنایت بیشتر بیش از گذشته به دریا و ساحل داشته باشند، مسیر اقتدار کشور از طریق توسعه سواحل خدادادی بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

این حرکت مبدا یک تاریخ جدید است

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: اقدام بی سابقه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام این مأموریت سخت و سنگین، موضوعی تاریخی، استثنایی و مبدا یک تاریخ جدید برای کشورمان شد.

وی با اشاره به رفت و آمد‌ها و مذاکرات با برخی طرف‌های نظامی خارجی، بیان داشت: مشاهده می‌کنیم حتی کشور‌هایی که بالقوه با ثروت و امکانات خویش می‌توانند این دست از مأموریت‌ها را انجام دهند، اما هیچ گاه چنین جرات و جسارتی را در آن‌ها مشاهده نمی‌کنیم، اما این ارتش دلاور ما است که در اوج تحریم ها، با ناوشکن تماما ایرانی با دنا و مکران چنین مسیر خطرناکی را طی می‌کند.

آمار‌ها بی نظیر است

سرلشکر باقری اضافه کرد: آمار‌ها از دل این مأموریت بزرگ، استثنایی و بی نظیر است که یک نیروی دریایی تحت تحریم بتواند چنین مأموریتی را انجام دهد و ما دیدیم که کشور‌هایی که خوف داشتند با دیدین این اقتدار و توانمندی این عزیزان را پذیرفتند و این ناوگروه در مسیر خود در آن‌ها پهلو گرفت.

وی تأکید کرد: بسیار بزرگ‌تر از آنچه در ظاهر و مادیات این مأموریت می‌بینیم، اراده و ایمان و شجاعت و وطن پرستی شما جوانان عزیزی است که این افتخار بزرگ را رقم زدید. خدا را بر این نعمت بزرگ شکر می‌گذاریم و خدا را شاکر وجود خانواده‌های عزیزتان هستیم که این فراغ را با سربلندی طی کردند و پشتوانه و دعاگوی شما بودند و سختی‌های زندگی را همسران و فرزندان تان تحمل کردند.

این سرآغاز یک تاریخ جدید برای رشد قدرت دریایی ایران است

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان همچنین با بیان این که این سرآغاز یک تاریخ جدید برای تولد و رشد قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران است که با این مأموریت آغاز و با قدرت و اقتدار پیگیری خواهد شد، تصریح داشت: من گزارش این مراسم زیبا و پرمعنا را به محضر رهبری معظم انقلاب اسلامی ارائه خواهم داد و پیام ایشان نیز نشانه توجه و علاقمندی ایشان به نیروی دریایی قهرمان است و از زحمات امیر ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و یکایک مسؤولان این نیرو و فرمانده ناوگروه اعزامی و همه همرزمانم در این مأموریت کمال قدردانی را دارم.

در بخشی از مراسم امروز از فرماندهان ناو دنا و مکران و نیز خانواده‌های آنان و خانواده شهدای نیروی دریایی ارتش تقدیر شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر