۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۲۵۹۹
سردار جلالی در آیین تکریم و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام عنوان کرد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه شهید گمنام در واقع هویت ملی ما را جلایی دوباره می‌بخشد، تصریح کرد: شهدای گمنام به عنوان بخش مهمی از میراث دفاع مقدس، معرف هویت ملی و دینی مردم ایران است.

به گزارش پایداری ملی، آئین تکریم و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام با عنوان بدرقه تا بهشت با حضور خانواده های معظم شهدا از جمله شهید زین‌الدین، شهید صیاد شیرازی، شهید بروجردی، شهیدان علی بخشی و... و جمعی از مسئولان لشکر و کشوری در سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این مراسم ضمن خیر مقدم به مدعوین و میهمانان به ویژه خانواده شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دوران دفاع مقدس اظهار داشت: موضوع شهادت در جایی معامله فرد با خداست و اجرش بهشت برین است. در روایت داریم که با اولین قطره خون شهید که بر زمین ریخته می شود همه گناهان وی از سوی پروردگار بخشیده شده و شهید پاک به نزد معبود می رود. از همین روست که در وصیت نامه بسیاری از سرداران شهید انقلاب اسلامی از جمله شهید باکری و شهید سلیمانی می خوانیم که "خداوندا من را پاکیزه بپذیر".

وی با بیان اینکه در همه فرهنگ‌ها و در میان همه ملت، مقام و مرتبه آنانی که در دفاع از خاک و وطن خود از خودگذشتگی کرده و جان خود را فدا می‌کنند، جایگاهی بس والا دارند، ادامه داد: این نشان می دهد که شهید و کسی که جان خود را در راه آرمان و میهمنش مردمانش فدا می کند هم در نزد خدا و هم در نزد مردم اجر و قربی بسیار بالا دارند.

 

فرهنگ سلیمانی احیاگر دوباره ارزش های انقلابی، دینی، ملی و آرمانی است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه وجه دیگر شهید و شهادت به رابطه آن با اسلام و آرمانهای انقلاب اسلامی باز می گردد، توضیح داد: حتی شاهدیم که شهدا پس از شهادتشان نیز به نوعی بر سرنوشت انقلاب تاثیرگذار و تداوم بخش آن هستند. نمونه بارز آن، شهید ارجمند سردار حاج قاسم سلیمانی است که شاهد بودیم که خون آن شهید چگونه وحدت و انسجام داخلی را جلا بخشید و فرهنگ جدید سلیمانی را خلق کرد.

به گفته وی فرهنگ سلیمانی به واقع احیاگر دوباره ارزش‌های انقلابی، دینی، ملی و آرمانی بود که همراه مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

سردار جلالی با تاکید بر اهمیت مطالعه خاطرات شهدا برای جوانان که رهبر معظم انقلاب نیز در بازدید از نمایشگاه کتاب آن را توصیه کردند، خاطرنشان کرد: آشنایی جوانان با سیره و سلوک شهدا، نسل جوان را با این حقیقت آشنا خواهد کرد که شهدا برای چه آرمانی ایستادگی کرده و جان خود را فدا کردند. مطالعه وصیت نامه و خاطرات شهدا، ضمن آشنایی جوانان با عظمت کار شهدا به تقویت پشتوانه های فرهنگی جبهه انقلاب کمک خواهد کرد.

شهادت و شهادت طلبی سلاحی برنده برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی

وی با تاکید بر لزوم تبیین فرهنگ شهادت در جامعه امروز تصریح کرد: کسی که شهادت را آرمان خود می‌داند دیگر هیچ مانعی در مسیرش سخت و دشوار نخواهد بود. در واقع شهادت و شهادت طلبی با تکیه بر فرهنگ اسلامی، یک نیرو و سلاح برنده برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه شهید گمنام در واقع هویت ملی ما را جلایی دوباره می‌بخشد، تصریح کرد: شهدای گمنام به عنوان بخش مهمی از میراث دفاع مقدس، معرف هویت ملی و دینی مردم ایران است.

سردار جلالی با بیان لزوم درک پیام شهید، تصریح کرد: پیام شهدا هویت بخش، حیات‌ بخش، نیروبخش و امید آفرین است، این پیام به ویژه امروز که همه ملتها تشنه آزادگی هستند یک نیاز حیاتی است. در واقع گمنامی این شهدا، تنها در مشخصات شناسنامه است و الا این شهدا هویت بخش یک ملت است.

وی با بیان اینکه شهید و شهادت به ویژه شهدای گمنام، بخشی از مولفه های قدرت ملی به ویژه قدرت نرم ملی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: بخش عمده ای از قدرت نرم جمهوری اسلامی در مکتب و راهبرد شهدا نهفته است. این است که هربار شهید گمنامی بردستان ملت تشییع می‌شود به انسجام ملی می انجامد.

به گفته سردار جلالی، همانگونه که مقام معظم رهبری هم تاکید فرموده‌اند بزرگداشت و زنده نگاه داشتن نام شهدا یکی از نیازهای اساسی کشور و زنده نگاه داشتن یاد شهدا خود نوعی جهاد تبیین است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر