۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۷۲۵۷۰
سازمان جهانی بهداشت:
بعد از گذشت بیش از سه سال از آغاز پاندمی ویروس کرونا در جهان، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که این پاندمی دیگر یک وضعیت اضطراری عمومی نیست.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، مدیسن نت نوشت؛ «تدروس آدهانوم گهبریسوس»، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری گفت: «با امید فراوان من پایان وضعیت کووید ۱۹ را به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی اعلام می‌کنم.»

او گفت: «این بدان معنا نیست که کووید ۱۹ به عنوان یک تهدید جهانی برای سلامتی تمام شده است.»

از زمانی که کووید ۱۹ شروع به گسترش در جهان کرد، حداقل ۷ میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را از دست دادند. تدروس خاطرنشان کرد که احتمالاً رقم واقعی فوتی‌ها ۲۰ میلیون نفر باشد. موارد ابتلاء به این بیماری در بخش‌هایی از جهان همچنان در حال افزایش است.

با این حال، تدروس اذعان کرد که اکثر کشور‌ها به زندگی معمولی خود بازگشته‌اند.

در حالی که او ابراز نگرانی کرده بود که برخی از کشور‌ها "آمادگی ناکافی" دارند، اما مکان‌هایی مانند ایالات متحده بودند که تصور می‌شد بهترین آمادگی را داشته باشند. در عوض، تنها حدود ۳ درصد از کل مرگ و میر‌های جهانی در آفریقا اتفاق افتاد.

سازمان جهانی بهداشت اکنون در حال تلاش برای تعیین منشأ ویروس است. این آژانس در سال ۲۰۲۱ گزارشی منتشر کرد که در آن به این نتیجه رسید که ویروس احتمالاً از حیوانات به انسان منتقل شده است و گفت که این ایده که منشأ آزمایشگاهی دارد "بسیار بعید" است. بعداً اذعان شد که «قطعات کلیدی داده‌ها» هنوز مفقود هستند و تصمیم در این مورد را غیرممکن می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر