۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۷۲۵۵۶
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر عنوان کرد
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از تدوین برنامه کاری چهار ساله پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر کشور‌های گروه ۵ خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، به نقل از خبرگزاری مهر، شهنام عرشی، در سومین روز از بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشور‌های گروه پنج در زمینه همکاری‌های نظام سلامت، گفت: امیدواریم امروز بتوانیم برنامه کاری چهار ساله را در پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر که در چند سال اخیر به یک تهدید کلی و جدی برای همه کشور‌های منطقه تبدیل شده است، تدوین کنیم.

مدیر پنل پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر افزود: امروز درباره برنامه‌های تمامی شرکا و ذی نفعان در کشور‌های عضو، داده‌ها و اطلاعات اعضا با استفاده از مکانیزم‌های سازمان بهداشت جهانی، تبادل تجربیات با هدف ارزیابی خطرات مشترک در استان‌های مجاور، فعالیت تیم‌های ارزیابی و پاسخ به بحران، کمپین‌های واکسیناسیون، حمایت‌های سازمان بهداشت جهانی از دسترسی کوتاه و بلند مدت به منافع مشترک و ایجاد ظرفیت تیم‌های فوریت پزشکی و گسترش فعالیت‌هایی که به عنوان همکاری در دو سوی مرز و خارج مرز‌ها انجام می‌شود، تبادل نظر خواهیم کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیمار‌های واگیر وزارت بهداشت بیان داشت: به دنبال این جلسه، جلسه‌ای با هدف تقویت ظرفیت‌ها برای مدیران ارشد سلامت کشور‌های گروه ۵ با هدف افزایش توانمندی‌های مدیریتی کشور‌های گروه ۵ در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر، تشکیل خواهد شد.

عرشی، اهداف اختصاصی این جلسه را شناسایی مکانیسم‌های همکاری‌های فرامرزی در بیماری‌های واگیر، بررسی ابزار‌های مناسب برای ادغام و قابلیت همکاری و مراقبت برای شناسایی و گزارش سریع بیماری در میان کشور‌های گروه ۵، بررسی ظرفیت و مکانیسم‌ها برای تقویت رویکرد سلامت واحد، تولید بسته‌های پیشگیری، آمادگی و پاسخ برای همکاری‌های فرامرزی برای بیماری‌های هدف ذکر شده در برنامه عملیاتی در جهت همکاری‌های دو سال آینده اعلام کرد.

وی اضافه کرد: سخنرانان پنل امروز با تاکید بر تقویت مدیریت در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر، ارائه برنامه و همکاری خواهند داشت. ابتدا نمایندگان کشور‌ها به ترسیم وضعیت بیماری‌های واگیر در کشور‌های خود با تمرکز بر پنج بیماری اولویت دار مالاریا، سل، فلج اطفال، سرخک و وبا می‌پردازند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر