۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۷۲۴۸۲
استاندار کرمان با بیان اینکه قطعی برق کارخانه‌ها و صنایع به اشتغال استان ضربه می‌زند گفت: با اقدامات پیشگیرانه باید از قطعی برق در استان کرمان جلوگیری کرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، محمدمهدی فداکار در جلسه پدافند غیرعامل استان کرمان با بیان اینکه درصدی از اعتبار سالانه دستگاه‌ها مربوط به پدافند غیرعامل است و حتماً در این زمینه باید هزینه شود، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی موظف به رفع مشکلات حوزه پدافند غیرعامل در سطح حوزه ماموریتی خود هستند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان نصب پنل‌های خورشیدی برای تولید برق را جدی بگیرند، گفت: پشت‌بام تمام مدارس استان کرمان یک ظرفیت برای نصب پنل‌های خورشیدی و تولید برق است که آموزش و پرورش باید آن را پیگیری کند و ما هم از آن حمایت خواهیم کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت بسیار عظیمی در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی دارد، افزود: سال گذشته متاسفانه روزی چهار ساعت قطعی برق در حوزه کشاورزی داشتیم که قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای مولدسازی و تولید برق در استان کرمان استفاده شود، بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید در این حوزه پای کار بیایند.

فداکار با بیان اینکه قطعی برق کارخانه‌ها و صنایع به اشتغال استان کرمان ضربه می‌زند؛ تاکید کرد: باید با اقدامات پیشگیرانه در استان از قطعی برق در کارخانه‌ها و صنایع استان با جدیت جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه وجود دستگاه مولد برق اضطراری در بیمارستان‌ها بسیار حیاتی است، ادامه داد: حتماً این دستگاه‌ها بازرسی لازم انجام و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید بدانند پرداخت هزینه برق به شرکت‌های توزیع یک اصل است و نباید به تعویق بیفتد، گفت: اگر قرار است برق دستگاه‌های اجرایی قطع شده، قسمت اداری و مدیریتی آن باید قطع شود و نباید خدمت‌رسانی به مردم با چالش روبه‌رو شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر