۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۲۱۲۶
مانور پدافند غیرعامل با سناریوی از پیش تعیین شده به صورت ترکیبی در سه بخش سایبری، تروریستی و حریق از سوی واحد اچ‌اس‌ائی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در انبار نفت شهید سلیمانی زاهدان برگزار شد.

 

 
 به گزارش پایداری ملی، این مانور ترکیبی با هدف آمادگی در برابر حوادث و آتش‌سوزی احتمالی و کاهش آسیب‌پذیری، شناسایی کمبودها و نقاط قوت و ضعف و ارزیابی کارایی افراد، تجهیزات، تکنیکها و فرآیندها و نیز تمرین مدیریت بحران در تأسیسات و انبارهای نفت، با حضور مدیر منطقه، مسئولین و کارکنان واحد اچ‌اس‌ائی برگزار شد.

در ابتدا با وقوع حمله سایبری فرضی و قطع سیستم ویندوزی انبار، توان ارسال فرآورده با نرم‌افزار ویندوزی مورد هدف قرار گرفت که به منظور جلوگیری از توقف عرضه و توزیع فرآورده در جایگاه‌ها و مصرف‌کنندگان عمده و جزء، ثبت حواله‌ها در انبارهای نفت تحت حمله سایبری به صورت دستی انجام شد.

در ادامه حمله سایبری و اختلال در سیستم ویندوزی انبار نفت، در پلان‌های مجزا، برق انبار نفت قطع شد که با توجه به از کار افتادن همزمان دیزل ژنراتور انبار بلافاصله راه‌اندازی دیزل ژنراتور شرایط اضطراری جهت تأمین برق و تداوم خدمات سوخت‌رسانی در دستور کار خدمات مهندسی منطقه قرار گرفت.

سپس در مرحله سوم، آتش‌سوزی در یکی از مخازن ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی که بر اثر تیراندازی فرضی دچار حریق شده بود، توسط خودروی آتش‌نشانی و تیم‌های مستقر در محل اطفاء شد. ضمن اینکه به منظور خنک کردن مخازن مجاور، سیستم کولینگ این مخازن وارد مدار شد.

در پایان طی جلسه‌ای با حضور نیروهای حاضر در مانور، نقاط قوت و ضعف عملیات بررسی شد و قربانعلی مردانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان ضمن اظهار شرکت کارکنان با آمادگی و تجهیزات کامل در این مانور، از مسئولین و نیروهای حاضر در عملیات قدردانی و سرعت عمل، دقت و هماهنگی آنان را مثبت ارزیابی کرد.

 

مانور انبار نفت زاهدان1

مانور انبار نفت زاهدان2

مانور انبار نفت زاهدان3

مانور انبار نفت زاهدان4

مانور انبار نفت زاهدان5

مانور انبار نفت زاهدان7

مانور انبار نفت زاهدان8

مانور انبار نفت زاهدان9

مانور ترکیبی انبار نفت 14

مانور انبار نفت زاهدان10

مانور انبار نفت زاهدان11

مانور انبار نفت زاهدان12

مانور انبار نفت زاهدان13

مانور انبار نفت زاهدان15

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر