۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۷۲۰۸۸
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک مطرح کرد
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک گفت: به دلیل شرایط خاص کشورمان، همیشه بدخواهان و دشمنان سعی کرده و دارند که به شبکه بانکی ضربه بزنند، اما تاکنون این حملات دفع شده است و نتوانستند به نتایج مدنظرشان برسند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی عبداللهی، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک (از زیر مجموعه‌های بانک مرکزی) گفت: سطوح مختلف امنیت در سیستم بانکی کشورمان وجود دارد؛ هم به لحاظ تجهیزات امنیتی هم از نظر تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که ظرف سال‌های اخیر تمام این بخش‌ها تقویت شده است.

عبداللهی اضافه کرد: نهاد‌هایی مانند پلیس فتا، افتا و پدافند غیرعامل هم به صورت متداول نظام‌های امنیتی را به روزرسانی می‌کنند، خوشبختانه می‌توانیم بگوییم امروز در زمینه امنیت شبکه بانکی در سطح خوبی قرار داریم.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک گفت: اگر تصادفا برای یک حساب یا دسترسی اتفاقی رخ دهد هیچ نگرانی وجود ندارد به دلیل اینکه همه حساب‌ها نسخه پشتیبان دارند و بلافاصله طبق طرح‌های DRP (بازاریابی فاجعه)، بانک‌ها و مجموعه‌های مالی می‌توانند به وضعیت قبلی برگردند.

این مقام مسئول در حوزه امنیت شبکه بانکی افزود: بنابراین همانطور که تاکنون حمله سایبری موفقی به نظام بانکی کشور رخ نداده، پس از این هم اتفاق نخواهد افتاد؛ مخصوصا اینکه هم اکنون میزان امنیت در سیستم بانکداری ایران بسیار پیشرفت کرده است.

وی گفت: به دلیل شرایط خاص کشورمان، همیشه بدخواهان و دشمنان سعی کرده و دارند که به شبکه بانکی ضربه بزنند، اما تاکنون این حملات دفع شده است و نتوانستند به نتایج مدنظرشان برسند؛ البته با توجه به فهم این سوءنیت‌ها، سیستم تدافعی و پشتیبان بانکی کشورمان بسیار تقویت شده است.

تاکید بانک مرکزی بر دیجیتالی کردن صنعت بانکداری است

وی با اشاره به اینکه یکی از محور‌های اصلی بانک مرکزی توسعه بانکداری دیجیتال است، تشریح کرد: برنامه سه ساله آینده که با محوریت IT درحال تدوین است، توجه ویژه‌ای به دیجیتالی کردن صنعت بانکداری و توسعه بانکداری دیجیتال دارد.

عبداللهی گفت: بزودی امضای دیجیتال با مجوز بانک مرکزی فراگیر خواهد شد. در لایه‌های تنظیم‌گری و رفع قوانین و مقررات محدودکننده برای توسعه بانکداری دیجیتال نیز اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است که به مرور زمان نظام بانکی در جریان آن قرار خواهند گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر