۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۷۰۹۵۸
معاون فنی و مهندسی شرکت متروی تهران در مورد ساخت ایستگاه‌های پدافندی در مترو توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ساخت ایستگاه‌های پدافندی که در مقابل حملات شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای مقاوم هستند در دستور کار شرکت مترو قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی به نقل از همشهری آنلاین، محسن هرمزی ، در مورد ساخت ایستگاه‌های مترو براساس اصول پدافند غیرعامل گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ساخت ایستگاه‌های پدافندی که در مقابل حملات شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای مقاوم هستند در دستور کار شرکت مترو قرار داشته و حتی یک ایستگاه بر اساس آخرین استانداردها و دستورالعمل‌های پدافندی طراحی شده که در حوزه سیویل ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ اما از نظر نصب تجهیزات تنها ۶۰ درصد پیشرفت داریم که در صورت تأمین اعتبار تا یکسال و نیم آینده این ایستگاه تجهیز و وارد مدار بهره برداری می‌شود.

او با اشاره به جلسه اخیر شهردار تهران با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: مقرر شد که از سال آینده، ۲ درصد از بودجه متروی تهران صرفا به مسائل پدافندی ایستگاه‌ها اختصاص یابد که به نظر می‌رسد در صورت اختصاص این بودجه، شاهد جهش بزرگی در ساخت و تجهیز ایستگاه‌های پدافندی باشیم.

هرمزی با بیان اینکه این ایستگاه‌ها در مقابل حملات شیمیایی، هسته‌ای و میکروبی نقش پدافندی ایفا می‌کنند، در مورد ظرفیت ایستگاه‌های این چنینی گفت: بسته به میزان تجهیزات مستقر و نصب شده در این ایستگاه‌ها، می‌توانیم نسبت به پذیرش مردم در این ایستگاه اقدام کنیم، چرا که هر چقدر تجهیزات بیشتر در ایستگاه‌ها مستقر شود، می‌توانیم افراد بیشتری را در زمان بروز حادثه جذب کنیم.

او ادامه داد: البته بر اساس دستورالعمل موجود با در نظر گرفتن فضای یک متر مربع برای هر نفر در کوتاه مدت یعنی ۴۸ ساعت، ۱۲ هزار نفر و بلند مدت یعنی ۵ روز تا یک هفته، استقرار ۵ هزار نفر در شرایط قطع ارتباط کامل با بیرون از ایستگاه امکان پذیر است.

هرمزی در مورد توسعه ایستگاه‌های پدافندی افزود: قرار است ۲ درصد از بودجه مترو از سال آینده صرف توسعه مسائل پدافندی در ایستگاه‌ها شود که می‌توانیم در برخی ایستگاه‌ها، پناهگاه امن ایجاد کنیم؛ اما در برخی ایستگاه‌ها نیز می‌توان دستورالعمل‌های ساده‌تر را ایجاد کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر