۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۰۹۴۰
تأمین نیازهای فناورانه و تجهیزات مورد نیاز و استفاده از روش‌های خلاقانه ارزان‌سازی عملیات برای آتش‌نشان‌ها به‌ واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان از مواردی است که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان به آن اشاره شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجموعه‌های دانش‌بنیان با تکیه بر دانش بومی تاکنون توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف محصولات ایران‌ساخت با کیفیت بالا تولید کنند، اکنون استفاده از این ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارند، در قانون جهش تولید دانش‌بنیان برای برخی نهادهای مرتبط به‌صورت وظیفه در آمده است.

تجهیزات آتش‌نشانی یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین ادوات ایمنی در هر محیطی محسوب می‌شوند. با توجه به وجود پتانسیل افراد متخصص و نخبه موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌توان در راستای تأمین تجهیزات و همچنین استفاده از فناوری‌های روز دنیا در آتش‌نشانی‌ها گامی مؤثر برداشت.

به همین منظور در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور موظف هستند با هدف توسعه و ارتقای کمی و کیفی سامانه‌های آتش‌نشانی، نسبت به تأمین خودروهای آتش‌نشانی و سایر تجهیزات اطفاء حریق از شرکت‌های داخلی که محصولات دانش‌بنیان در زنجیره تأمین خود مورد استفاده قرار می‌دهند، اقدام کنند.

این سازمان‌ها همچنین موظف‌اند بر فناوری‌ها، محصولات و روش‌های خلاقانه ارزان‌سازی عملیات آتش‌نشانی و عملیات در مناطق صعب‌العبور نظیر پهپاد آتش‌نشان و فناوری‌های جدید این حوزه مطابق با پیشرفت‌های روز جهان تمرکز کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر