۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۷۰۷۲۳
معاون اول رئیس‌جمهور از تناسب‌سازی امکانات بین دو طرف مرزها و ایجاد گذرگاه‌های جدید برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی(ع) خبرداد و گفت: پیش‌بینی ما حضور پنج‌میلیون نفر زائر در مراسم اربعین حسینی است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم،محمد مخبر دزفولی عصر امروز در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه  اظهار داشت: با توجه به تعطیلی دوساله اربعین حسینی(ع) به‌دلیل کرونا، سال جاری انگیزه‌ها برای شر‌کت در این مراسم بسیار بالاست و دولت نیز از ابتدا کارهای سنگینی را برای بهتر برگزار شدن این مراسم انجام داده است.

وی افزود: تناسب‌سازی امکانات بین 2 طرف مرز و ایجاد گذرگاه‌های جدید از جمله اقداماتی بود که برای تسهیل تردد زائران انجام شد، همچنین امکانات خوبی در مرز خسروی تدارک دیده شده است و کسانی که امکان عبور از این مرز برای آن‌ها میسر است از این مرز برای تردد استفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در غرب نیز مرز تمرچین راه‌اندازی شده است و وضعیتی خوبی دارد و در مرز مهران نیز تدارکات خوبی دیده شده و مشکلات قبلی مانند جاده، پارکینگ و آب حل شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری به‌علت گرمای زیاد تدارک آب، تونل‌های سردکننده، کانکس‌های سرد و مه‌پاش در مسیرها تدارک دیده شده است.

مخبر گفت: مراسم اربعین حسینی یک حرکت مردمی است و مردم باید به‌صورت فعال و وسیع در این مراسم شرکت کنند و دولت نیز پشتیبانی لازم را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: طبق دستور ریاست‌جمهوری حداکثر تلاش‌ها برای سفر ارزان، آسان و ایمن در حال انجام است ولی بخش زیادی به کمک‌های مردم برمی‌گردد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه گفت: زوار نیز سفرهای خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که ترددشان را در زمان‌هایی که شلوغ نیست انجام دهند تا سفری راحت‌تر داشته باشند.

وی با ابراز اینکه "پیش‌بینی ما حضور پنج میلیون نفر زائر در مرز‌ها برای حضور مراسم اربعین حسینی است"، گفت: در بحث بهداشت و درمان کارهای خوبی شده است ولی مردم نیز باید رعایت کنند چراکه در عراق محدودیت پذیرایی وجود دارد.

مخبر در پایان از هماهنگی‌های لازم با دولت عراق برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی خبرداد.

منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر