۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۷۱۵۸
یک روزنامه لبنانی ضمن برشمردن اهداف تجاوز تازه رژیم صهیونیستی به خاک سوریه تاکید کرد، پاسخ‌های مد نظر جبهه مقاومت دستیابی دشمن به اهدافش را غیرممکن می‌کند.
به گزارش پایداری ملی، روزنامه لبنانی «البناء» در یادداشتی با عنوان « اهداف تجاوز تازه رژیم صهیونیستی و راه‌های پاسخ به آن» نوشت: تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به شهر «مصیاف» در ریف حماه سوریه سوال‌ها را در بین افکار عمومی و ناظران  درباره زمان وقوع این تجاوز و اهدافی که از آن دنبال می‌شود، مطرح می‌کند.

این یادداشت افزود: یک سوال اینکه چرا ائتلاف مقاومت برای کشیدن افسار رژیم صهیونیستی به این تجاوز پاسخ نداد، همچون چیزی که درباره لبنان صدق می‌کند و در آنجا مقاومت با تثبیت قواعد بازدارندگی و جنگ با دشمن صهیونیستی مانع از ادامه تجاوزات این رژیم شده است، چون دشمن دیگر فهمید که با پاسخی قوی و دردناک و سریع از طرف مقاومت روبه‌رو خواهد شد و این را بارها تجربه کرده است.

به عقیده این روزنامه لبنانی، واضح است که زمان حمله اسرائیل، پس از اعلام نتیجه انتخابات این رژیم بود، انتخاباتی که با پیروزی بنیامین نتانیاهو همراه بود، کسی که در آستانه انتخابات رژیم صهیونیستی موفق به دریافت هدایای ارزشمندی از سوی دونالد ترامپ، متحد آمریکایی خود شد و همین امر وضعیت انتخاباتی وی را تقویت کرد، در حالی که وی با اتهام‌های متعدد فساد روبرو بود و همچنین او را مسئول  فروپاشی قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی در رویارویی با مقاومت در نوار غزه می‌دانند.

نویسنده آورده است: نتانیاهو بلافاصله پس از اعلام پیروزی او با اختلاف یک کرسی بیشتر از ائتلاف سفید و سیاه  دست به تجاوز جدید علیه سوریه زد تا تداوم سیاست خصمانه خود را ثابت کرده و درصدد ضربه زدن به ظرفیت دفاعی ارتش سوریه برآید و البته از این خط مشی خود که مورد حمایت صهیونیبست‌ها قرار دارد عقب نشینی نخواهد کرد؛ چون انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی تشدید فضای افراط گرایی صهیونیستی حاکم بر سرزمین‌های اشغالی را در سطوح احزاب ، ارتش و جامعه شهرک نشینان صهیونیست ثابت کرد.

به نوشته البناء اما اهداف مطلوب رژیم صهیونیستی از حمله جدید این رژیم به سوریه را می توان در چند مورد خلاصه کرد، هدف نخست، اینکه رژیم صهیونیستی درصدد تاثیرگذاری بر روند درگیری‌های جاری در ریف شمالی حماه است که بین ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی جریان دارد و در آن این گروه‌ها ضربات سنگینی از ارتش سوریه متحمل شدند .

این روزنامه افزود: بمباران رژیم صهیونیستی علیه مواضع نظامی در مصیاف در راستای تلاش برای برهم زدن عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها و متوقف کردن برنامه‌های آن برای سرکوب حضور تروریست‌ها در حومه شمالی حماه و استان ادلب و همچنین بالا بردن روحیه این تروریست‌ها بوده است .

البناء نوشت: رژیم صهیونیستی همچنین درصدد طولانی‌تر کردن  جنگ برای خسته کردن دولت ملی سوریه و حفظ آن در وضعیت ناامنی و بی ثباتی است و این موضوع بار دیگر رابطه رژیم صهیونیستی با گروه‌های تروریستی مجری نقشه‌های آن را تایید می‌کند.

روزنامه لبنانی، هدف دوم تجاوز رژیم صهیونیستی را تکمیل جنگ تحریم‌های اقتصادی و تشدید تحریم آمریکا علیه سوریه برای وادار کردن آن به تسلیم شدن در برابر دیکته‌های آمریکا دانست و افزود: رژیم صهیونیستی با تشدید حملات نظامی خود به دنبال تاثیرگذاری بر موضع رهبری سوریه است که هیچ گونه چانه زنی بر سر اصول ملی و استقلال تصمیم گیری این کشور را نمی‌پذیرد.

البناء هدف سوم از تجاوز رژیم صهیونیستی و تشدید تحریم‌ها علیه سوریه، ایران و مقاومت در لبنان را تشدید فشار بر جبهه مقاومت عنوان کرد و گفت: این حملات در چارچوب نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای از میان بردن پیروزی‌های جبهه مقاومت در برابر پروژه آمریکا و اسرائیل برای سرنگونی دولت سوریه، انزوای ایران و سرکوب مقاومت در لبنان و فلسطین و نابودی مساله فلسطین و تسلط آمریکا بر منطقه و ممانعت از تشکیل نظامی چند قطبی است.

این روزنامه لبنانی نوشت: این اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی از ادامه جنگ علیه سوریه به طرق متعدد سوال‌هایی را درباره راه‌های پاسخ به تجاوز به منظور ناکام گذاشتن اهداف  آن مطرح می‌کند تا واشنگتن و تل آویو در تلاش خود برای ممانعت از پیروزی نهایی جبهه مقاومت بر تروریسم و ایجاد معادلات منطقه ای و بین المللی جدید به بن بست برسند.

البناء نوشت: مطمئنا رهبران جبهه مقاومت راه‌های پاسخ به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی و جنگ اقتصادی آمریکا را مطالعه کرده‌اند حملاتی که فعال سازی قدرت بازدارندگی با نشان دادن مقابله به مثل را می‌طلبد بخصوص که جبهه مقاومت توانمندی و ظرفیت پاسخ نظامی و اقتصادی را داراست. و این موضوع نیاز به طرحی تهاجمی دارد تا طرف‌های جبهه مقاومت همگی از حالت دفاعی به تهاجمی درآیند یعنی طرحی که بر اساس آن اقداماتی پیشگیرانه اتخاذ شود چه از طریق مقابله به مثل مستقیم علیه هر گونه تجاوز رژیم صهیونیستی یا از طریق آسیب رساندن به منافع اقتصادی آمریکا در منطقه باشد.

این روزنامه آورده است: در بعد پاسخ نظامی مدتی قبل نمونه آن اتفاق افتاد هنگامی که دشمن صهیونیستی فرودگاه التیفور را بمباران کرد جبهه مقاومت با بمباران مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در جوان اشغالی  پاسخی قوی به آن داد در شبی که از آن به شب موشک‌ها یاد شد و رژیم صهیونیستی را به درخواست کمک از روسیه برای اجتناب از تشدید تنش و اقدام برای آتش بس وادار کرد.

نویسنده تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال یک رویارویی گسترده نیست و البته جز زبان زور را نمی‌فهمد؛ اما در بعد پاسخ به جنگ اقتصادی باید به مقابله با تحریم‌های غیرقانونی رفت که ناقض قطعنامه‌ها و پیمان‌های بین المللی است آن هم با مقابله به مثل از طریق اعمال تحریم‌هایی که به منافع آمریکا آسیب می‌رساند.

به عقیده البناء، برای مثال وقتی جلوی نفتکش‌های ایران گرفته شده و مانع رفتن آنها به سوریه شوند می توان جلوی نفتکش‌های عازم کشورهای غربی را گرفت این مساله کشورهای غربی و در راس آن آمریکا را وادار می‌کند از ادامه تعرض به نفت کش‌های ایران خودداری کند چون در غیر این صورت جنگ رخ خواهد داد که اصلا به نفع آمریکا نیست؛ چون آمریکا می‌داند جنگ گسترده در منطقه پیامدهای خطرناکی برای منافع آن و رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

این روزنامه لبنانی نوشت: برای کشورهای غربی که صنایع آنها به نفت کشورهای حاشیه خلیج فارس وابستگی دارد، توقف عبور نفت کش‌ها از تنگه هرمز قیمت نفت را تا 250  دلار برای هر بشکه بالا خواهد برد که در شرایط مواجهه این کشورها با بحران‌های اقتصادی قابل تحمل نیست.

البناء افزود: پاسخ به تحریم‌ها همچنین می‌تواند با اقداماتی عملی صورت گیرد که اهداف آمریکا را ناکام می‌گذارد و آن هم از طریق احیای روابط اقتصادی و تجاری بین ایران، عراق و سوریه چیزی که در سطح دو جانبه صورت گرفته است و پس از آن خط لوله نفت عراق که به بنادر سوریه می‌رسد کار خود را از سر گیرد چنین امری مطمئنا نیاز به اراده مستقل عراق در رد تسلیم شدن برابر دیکته‌های آمریکا دارد.

در پایان آمده است: به نظر می‌رسد چنین اراده‌ای وجود دارد، چیزی که در توافقنامه‌های اقتصادی، و  تجاری مهم بین ایران و عراق در جریان سفر روحانی به عراق و سفر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به ایران و ایجاد راه زمینی بین سوریه و عراق در نقطه مرزی بوکمال شاهد بودیم و حالا منتظر افتتاح این جاده با راه افتادن ترانزیت کالاهای کشاورزی، صنعتی و نفت و غیره از آنجا هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر